فیس بوک 76 میلیون دلار ضرر کرد

به گزارش اخذ ویزا به نقل از تلگراف، بایکوت تبلیغات فیس بوک از سوی شرکت ها احتمالاً 76 میلیون دلار به این شبکه اجتماعی خسارت وارد کند.

فیس بوک 76 میلیون دلار ضرر کرد

این در حالی است که بسیاری از شرکت های بزرگ نیز تصمیم به بایکوت فیس بوک گرفته اند تا اعتراض خود نسبت به قوانین ضعیف آن علیه نفرت پراکنی را نشان دهند.

کوکاکولا، هوندا، شکلات هرشی و آنلیور همگی اعلام کرده اند تبلیغات خود در فیس بوک را متوقف می کنند یا از بودجه تبلیغاتی مربوط به آمریکا در فیس بوک و اینستاگرام کاهش دهند.

طبق تحلیل های شرکت پثماتیکز (Pathmatics) با توجه به گستره وسیع بایکوت شرکت ها، فیس بوک در سال جاری با میلیون ها دلار خسارت روبرو می شود. همچنین اگر فیس بوک تبلیغات شرکت پروکتر و گمبل را نیز به دلیل بایکوت از دست بدهد، خسارت آن به 255 میلیون دلار نیز می رسد. این شرکت بزرگترین مشتری تبلیغاتی فیس بوک است.

به همین دلیل کارشناسان تخمین می زنند حدود 56 میلیارد دلار از ارزش این شبکه اجتماعی کاسته شود.

این فرایند سبب شده تا فیس بوک اعلام کند گروه وسیع تری از محتوای نفرت پراکنانه را در تبلیغات خود ممنوع می کند.

به همین دلیل مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی این شرکت اعلام کرده فیس بوک برچسب هایی به پست های خبرسازی می افزاید که قوانین پلتفرم را افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 شهریور 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1094

به "فیس بوک 76 میلیون دلار ضرر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس بوک 76 میلیون دلار ضرر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید