ماکرون: با شرکای اروپایی و آفریقایی برای راه چاره در اقتصادی کوشش می کنیم

به گزارش اخذ ویزا، درحالی که نظامیان در اقتصادی با کودتا رئیس جمهوری کشور را سرنگون کردند، امانوئل ماکرون دفاع از دموکراسی و مبارزه با تروریسم را جدایی ناپذیر خواند.

ماکرون: با شرکای اروپایی و آفریقایی برای راه چاره در اقتصادی کوشش می کنیم

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که اوضاع به صورت ویژه ای در کشور مالی پیچیده شده امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه اظهار کرد: مبارزه با گروه های تروریستی و دفاع از دموکراسی و حاکمیت قانون تفکیک ناپذیر هستند.

وی در توییتر با درخواست بازگشت قدرت به غیرنظامیان، سرانجام دادن به درگیری ها برای بازگشتن نظم قانون اساسی و آزادی رئیس جمهوری مالی و نخست وزیر تاکید نمود: خروج از مالی موجب ایجاد بی ثباتی و تضعیف مبارزات ماست و این امر قابل قبول نیست.

نظامیانی که روز سه شنبه ابراهیم بوباکار کیتا، رئیس جمهوری مالی را سرنگون کردند، قول دادند که یک گذار سیاسی و انتخابات سراسری در زمان معقول برگزار گردد. پیش از این، در بیانیه تلویزیونی، رئیس جمهوری کیتا که ساعاتی قبل توسط نظامیان دستگیر شده بود، استعفای خود، انحلال دولت و مجلس را گفت.

ماکرون همچنین گفت که فرانسه و اتحادیه اروپا در کنار جامعه مالی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) و اتحادیه آفریقا هستند تا راهکاری برای بحران کشور مالی پیدا نمایند و صلح، ثبات و دموکراسی اولویت هستند.

وی با بیان اینکه به امنیت شهروندان فرانسوی ساکن در مالی اهمیت زیادی می دهد، اظهار کرد که از شورای دفاع خواسته تا تمام اقدامات لازم را در این راستا انجام دهد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1085

به "ماکرون: با شرکای اروپایی و آفریقایی برای راه چاره در اقتصادی کوشش می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون: با شرکای اروپایی و آفریقایی برای راه چاره در اقتصادی کوشش می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید