مجارستان خواهان کاهش قدرت مجلس اروپا شد

به گزارش اخذ ویزا، نخست وزیر مجارستان مجلس اروپا را یک معضل و بن بست دموکراسی در این اتحادیه دانسته و خواهان کاهش قدرت و اختیارات آن شد.

مجارستان خواهان کاهش قدرت مجلس اروپا شد

با ما سفر کنید و با تور مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی دی پرسه، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان مجلس اتحادیه اروپا را یک چالش و معضل دانسته و خواهان ارتقاء نقش مجلس های ملی دراین اتحادیه شد.

وی امروز (شنبه) برنامه های مشخصی را برای تحول اتحادیه اروپا در بوداپست، پایتخت کشورش ارائه داد. اوربان خواهان کاهش قدرت مجلس اروپا شد که به زعم وی از نظر دموکراسی اروپایی خود را به عنوان یک بن بست نشان داده است.

نخست وزیر مجارستان تاکید نمود که بر این اساس باید نقش مجلس های ملی افزایش یابد و به آن ها این حق داده گردد که بتوانند فرایند قانونگذاری در این اتحادیه را متوقف نمایند.

وی تاکید نمود که اگر دیدگاه های مجلس اروپا خلاف صلاحیت های ملی باشد باید این کار انجام گردد.

اوربان همچنین تاکید نمود که دهه آینده دورانی از چالش های خطرناک مانند پاندمی ها و مسئله مهاجرت خواهد بود و در این دوران ایجاد امنیت و موفقیت در اقتصاد جهانی ضرورت دارد. شرط موفقیت استقرار دموکراسی اروپایی است. برای محافظت از هویت ملی و قانون اساسی کشورهای عضو این اتحادیه باید نهادی جدید دردادگاه های قانون اساسی کشورها گنجانده گردد.

اتحادیه اروپا چندین پفراینده کیفری علیه مجارستان را به دلیل نقض حاکمیت قانون به جریان انداخته است.

مجارستان از کشورهایی است که در بسیاری مسائل با نهادها و مقامات اروپایی اختلاف نظر داشته و به زعم مقام های اروپایی بر سر راه تصمیم گیری ها در این اتحادیه سنگ اندازی می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1879

به "مجارستان خواهان کاهش قدرت مجلس اروپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجارستان خواهان کاهش قدرت مجلس اروپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید