منطقه فسیلی سپاهان، نخستین اثر طبیعی ملی استان اصفهان

به گزارش اخذ ویزا، منطقه فسیلی سپاهان در سومین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست دولت یازدهم نخستین اثر طبیعی ملی استان اصفهان به عنوان نخستین اثر طبیعی ملی این استان در شورای عالی محیط زیست کشور به ثبت رسید.

منطقه فسیلی سپاهان، نخستین اثر طبیعی ملی استان اصفهان

سعید یوسف پور معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت که در سومین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست دولت یازدهم نخستین اثر طبیعی ملی استان اصفهان ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه این جلسه به ریاست رئیس جمهوری برگزار شد، گفت:

در این جلسه پیشنهاد تعیین و ارتقای سطح منطقه سپاهان مطرح و نخستین اثر طبیعی ملی استان اصفهان به ثبت رسید.

یوسف پور گفت که منطقه فسیلی سپاهان بعنوان اولین اثر طبیعی ملی در استان اصفهان تحت مدیریت و حفاظت محیط زیست قرار گرفته است. این منطقه با داشتن فسیل هایی با قدمت 200 میلیون سال در شهر کمشچه اصفهان در شهرستان برخوار واقع شده و مملو از فسیل های بی مهره اعم از جلبک، اسفنج، روزنه دار و مرجان است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان بیان نمود که این منطقه با دارا بودن بیشترین و زیباترین فسیل های دوره زمین شناسی تریاس در جهان کم نظیر است.

یوسف پور با اشاره به قدمت 200 میلیون ساله، گفت که این فسیل ها برخلاف سایر نقاط، روی پوسته زمین قرار گرفته است و می توان آن ها را مشاهده کرد.

وی با بیان ساختار زمین شناسی این منطقه گفت:

سه دوره سینوزوئیک شامل تریاس، ژئوراسیک و کرتاسه به خوبی در این منطقه فسیلی از هم مجزا و قابل تفکیک است. این مجموعه فسیل ها دارای ویژگی منحصر به فردی است که حفاظت و حراست آن برعهده همه دستگاه های مسئول است.

این منطقه با مساحت 6/3 هکتار وسعت در شهر کمشجه واقع در شهرستان برخوار قرار گرفته است.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2120

به "منطقه فسیلی سپاهان، نخستین اثر طبیعی ملی استان اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه فسیلی سپاهان، نخستین اثر طبیعی ملی استان اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید