ناسا رازهای شفق قطبی را حل کرد

به گزارش اخذ ویزا، شفق قطبی نمایشی از نورهای رنگی در آسمان است که توسط خورشید ایجاد می گردد. شفق قطبی زمانی رخ می دهد که ذرات خورشیدی با گازهای موجود در جو با یکدیگر برخورد می نمایند و در نهایت باعث ایجاد نمایش زیبایی از نور در آسمان می شوند.

ناسا رازهای شفق قطبی را حل کرد

نوع خاصی از شفق قطبی موسوم به مهره های شفق قطبی(auroral beads) که در سراسر آسمان شب دیده می گردد به دانشمندان یاری می نماید تا علم آنها درباره پدیده شفق قطبی افزایش یابد. مهره های شفق قطبی به طور مرتب مدت کمی پس از ظهور شفق های قطبی ناشی از طوفان های الکتریکی در فضا که با نامsubstorms شناخته می گردد، پدید می آید.

پیش از این، دانشمندان مطمئن نبودند که آیا مهره های شفق قطبی با ایجاد این طوفان ها مرتبط هستند یا خیر اما اخیرا با یاری مأموریت تمیس(THEMIS) ناسا و داده های جمع آوری شده توسط این ماموریت آنها دریافته اند یک سری وقایع وجود دارند که منجر به ظهور این مهره ها می شوند.

واسیلیس آنجلوپولوس(Vassilis Angelopoulos)، محقق اصلی ماموریت تمیس در دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس گفت: اکنون ما به طور یقین می دانیم که تشکیل این مهره ها بخشی از فرایندی است که قبل از آغاز طوفان در فضا انجام می گردد. این یک قطعه جدید و مهم پیدا شده از معما است.

این ماموریت با ارائه تصویری گسترده تر از این مهره ها به محققان نشان داده که این مهره های شفق قطبی از میان آشفتگی های انجام شده در پلاسما ایجاد می گردد. انتظار می رود این مطالعه می تواند نهایتا به افزایش درک دانشمندان از ساختارهای چرخان دیده شده در شفق قطبی یاری کند.

محققان این مطالعه گفتند: مشاهدات ماموریت تمیس آشفتگی هایی را در فضا نشان داده است که باعث می گردد این مهره های شفق قطبی همانند یک گردنبند درخشان در آسمان دیده شده و پس از طوفان بدرخشند.

دانشمندان این ماموریت با الگوبرداری از محیط نزدیک زمین جزئیات نحوه شکل گیری مهره های شفق قطبی را نشان دادند.

تمیس، در مأموریت اصلی خود توانست نشان دهد که اتصال مغناطیسی عامل اصلی ایجاد طوفان های الکتریکی است. نتایج جدید اهمیت ساختارها و پدیده ها را در مقیاس های کوچکتر نشان می دهد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1174

به "ناسا رازهای شفق قطبی را حل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا رازهای شفق قطبی را حل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید