ناصحی: 100 قلم داروی نو تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران نهاده شد

به گزارش اخذ ویزا، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در راستای کاهش هزینه های دارویی آحاد جامعه، 100 قلم دارویی که در سال گذشته افزایش قیمت یافته بود، اما به علت نداشتن منابع بیمه ای تحت پوشش سازمان های بیمه گر پایه قرار نگرفته بود به طور کامل مورد تعهد این سازمان نهاده شد.

ناصحی: 100 قلم داروی نو تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران نهاده شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمد مهدی ناصحی اضافه نمود: در سال گذشته 560 قلم دارو در کشور افزایش قیمت داشته اند که 460 قلم از آن ها تحت پوشش بیمه نهاده شدند و 100 قلم همچنان بدون پوشش بیمه ای باقی ماندند. این امر باعث افزایش هزینه های پرداخت از جیب مردم شد. چرا که دریافت 100 قلم دارو بدون پوشش بیمه ای هزینه بالایی را در پی داشت.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: با توجه به پیگیری های بعمل آمده در این زمینه از سوی سازمان بیمه سلامت ایران و بعلاوه قول مساعد دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر تامین منابع مورد احتیاج سازمان های بیمه گر پایه، از هفتم اردیبهشت ماه امسال قیمت این دارو ها با پوشش کامل بیمه ای در سامانه های سازمان بیمه سلامت ایران مورد پذیرش و اصلاح نهاده شد و تعهدات مربوط به این دارو ها افزایش یافت.

وی گفت: از این به بعد بیمه شدگان در بخش بستری 10درصد و در بخش سرپایی 30 درصد را به عنوان سهم بیمه شده و سازمان بیمه سلامت نیز بر اساس تعهدات خود 90درصد در بخش بستری و 70 درصد در بخش سرپایی را پرداخت خواهند کرد.

ناصحی توضیح داد: امیدواریم با تامین منابع لازم بتوانیم به تدریج شاهد افزایش تعهدات بیمه ای و کاهش سهم پرداخت از جیب مردم در هزینه های سلامت باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2253

به "ناصحی: 100 قلم داروی نو تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناصحی: 100 قلم داروی نو تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید