نحوه ساخت 4 نوع آفتکش طبیعی و فوق العاده مؤثر برای گیاهان آپارتمانی

به گزارش اخذ ویزا، در این مطلب می خواهیم شما را با 4 نوع آفتکش طبیعی و دست ساز خانگی آشنا کنیم که برای از بین بردن آفت گیاهان موثر هستند، پس در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه ساخت 4 نوع آفتکش طبیعی و فوق العاده مؤثر برای گیاهان آپارتمانی

به گزارش خبرنگاران، امروزه با توسعه آپارتمان نشینی و از بین رفتن حیاط و باغچه ها، مردم دوست دارند که در محیط آپارتمان از گل های زیبا و سبز استفاده نمایند تا بتوانند حس طراوت و تازگی را در محیط کوچک خانه ایجاد نمایند. اما نگهداری از گیاهان در آپارتمان کار ساده ای نیست و احتیاج به رعایت نکات خاصی دارد تا گیاهان همواره سرحال باشند و بتوانند به منزل شما طراوت ببخشند.

عوامل مختلفی ازجمله نور، خاک مناسب، کود، اندازه آبیاری و... در نگهداری از گیاهان آپارتمانی نقش دارند. یکی از مشکلاتی که همواره برای نگهداری از گل و گیاهان وجود دارد، آلوده شدن گیاهان به آفات و شپشک است که کم کم موجب از بین رفتن گیاه می گردد. برای از بین بردن این آفت ها معمولا از کودهای شیمیایی استفاده می گردد که برای گیاهان مضر هستند.

استفاده از آفتکش های طبیعی و خانگی برای گیاهان بهتر است؛ اما قبل از هر چیز بهتر است بدانید که این آفتکش های خانگی و دست ساز زمانی کاربرد دارند که آفت گیاهان زیاد پیشرفت ننموده باشد. بنابراین همواره سعی کنید گیاهان را مدام آنالیز کنید تا اگر دچار آفت شده باشند، زود متوجه آن شوید.

در این صورت درمان گیاه بسیار راحت تر است و اگر آفت بیش از حد پیشرفت نموده باشد، ناچارید از سموم شیمیایی قوی برای دفع آفت بهره ببرید که برای گیاهان عوارض جانبی دارند.

در این مطلب می خواهیم شما را با 4 نوع آفتکش طبیعی و دست ساز خانگی آشنا کنیم که برای از بین بردن آفت گیاهان موثر هستند، پس در ادامه با ما همراه باشید.

آفتکش شماره 1

دو قاشق مرباخوری مایع ظرفشویی را با نیم لیتر آب مخلوط کنید و داخل یک قوطی اسپری بریزید. حالا این محلول را روی نقاط جمع شدن آفاتی مانند شپشک آردآلود اسپری کنید و بعد با پنبه یا دستمال تمیز محلول اسپری شده را کاملا از روی گیاه پاک کنید.

آفتکش شماره 2

الکل یک درمان موثر برای آفت گیاهان است. کافی است یک دستمال تمیز یا گوش پاک کن را کمی به الکل آغشته کنید؛ سپس آن را روی نقاط آفت زده گیاه بکشید و آفت ها را کاملا پاک کنید. این کار را باید هر هفته تکرار کنید و بعد نقاطی را که به آن الکل زده اید، با دستمال تمیز و آب پاک و تمیز کنید.

آفتکش شماره 3

برای درست کردن این آفتکش مقداری توتون و تنباکو را داخل یک کاسه خیس کنید و صبر کنید تا رنگ آب مانند رنگ چای کم رنگ گردد. حالا توتون و تنباکو را از صافی رد کنید و آب صاف را داخل شیشه اسپری بریزید و روی نقاط آفت زده اسپری کنید.

آفتکش شماره 4

در این روش کافی است یک قاشق چایخوری فلفل قرمز تند را با دو حبه سیر رنده شده داخل یک ظرف بریزید؛ سپس یک لیتر آب را به آن اضافه کنید. مخلوط را داخل قابلمه بریزید و آن را روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا به مدت 45 دقیقه بجوشد. سپس محتویات داخل قابلمه را از صافی رد کنید و داخل قوطی اسپری بریزید و بعد از خنک شدن روی نقاط آفت زده گیاهان اسپری کنید.

منبع: فرادید

  • کودهای مناسب انواع گیاهان آپارتمانی را بشناسید
  • چگونه رطوبت گیاه را تامین کنیم؟ | 4 روش کاربردی برای تامین رطوبت گل و گیاه در خانه
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 شهریور 1402 بروزرسانی: 7 شهریور 1402 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2473

به "نحوه ساخت 4 نوع آفتکش طبیعی و فوق العاده مؤثر برای گیاهان آپارتمانی" امتیاز دهید

1 کاربر به "نحوه ساخت 4 نوع آفتکش طبیعی و فوق العاده مؤثر برای گیاهان آپارتمانی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه ساخت 4 نوع آفتکش طبیعی و فوق العاده مؤثر برای گیاهان آپارتمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید