هواوی بزرگترین فراوری کننده موبایل دنیا شد

به گزارش اخذ ویزا، آمار یک موسسه تحلیل شرایط بازار نشان می دهد در ماه آوریل هواوی با کنار زدن سامسونگ بزرگترین فراوری کننده موبایل دنیا بوده و 19 درصد از بازار دنیا را در اختیار داشته است.

هواوی بزرگترین فراوری کننده موبایل دنیا شد

به گزارش خبرگزاری مالی ایران به نقل از گیزموچاینا، محموله های دنیای موبایل های هواوی به دلیل تحریم های آمریکا کاهش یافته است. اما آمار موسسه Counterpointدر آوریل 2020 میلادی نشان می دهد این شرکت برای نخستین بار از سامسونگ جلو زده و بزرگترین فراوری کننده موبایل در دنیا شده است.

نیل شاه، نایب رئیس بخش تحقیقات در این موسسه تایید کرد که در ماه آوریل، هواوی بزرگترین فراوری کننده موبایل دنیا بوده و 19 درصد از سهام این بازار را در اختیار داشته است. این درحالی است که سهم شرکت کره ای سامسونگ در این بازه 17 درصد بوده است.

عامل موفقیت هواوی را می توان مشتریان چینی به حساب آورد که از زمان تحریم های آمریکا، محصولات این شرکت را ترجیح می دهند. آمار نشان می دهد عملکرد هواوی در چین بسیار خوب بوده است.

از سوی دیگر قرنطینه ناشی از ویروس کرونا در ماه آوریل روی فروش موبایل های سامسونگ در هند، آمریکا، کشورهای آمریکای لاتین و بخش هایی از اروپا تاثیر گذاشته بود.

به دلیل قوانین سختگیرانه قرنطینه، تقاضا برای موبایل در بعضی کشورها به صفر رسید. با این وجود از مارس 2020 میلادی فرایند بهبود اقتصاد چین شروع شده و این بدان معنا است که مهمترین بازار موبایل هواوی دوباره آماده است.

البته کارشناسان هشدار می دهند هیچ تضمینی بر ادامه موفقیت کوتاه مدت هواوی در ماه های آینده وجود ندارد زیرا شرایط مالی در سراسر دنیای در حال بهبود است و در نتیجه تعداد محموله موبایل های سامسونگ نیز بیشتر می گردد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1068

به "هواوی بزرگترین فراوری کننده موبایل دنیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی بزرگترین فراوری کننده موبایل دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید