واگذاری باقیمانده سهام دولت به غول های بانکی

به گزارش اخذ ویزا، مصوبه انتقال باقی مانده سهام دولت در چهار پالایشگاه تهران، تبریز، اصفهان و بندرعباس، سرمایه گذاری ملی ایران، هپکو و ایران ترانسفو به بانک های صادرات، ملت و تجارت ابلاغ شد.

واگذاری باقیمانده سهام دولت به غول های بانکی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از تجارت نیوز ، مصوبه انتقال باقی مانده سهام دولت در پالایشگاه ها به بانک های صادرات، ملت و تجارت ابلاغ شد.

طبق این مصوبه، وزارت اقتصاد مکلف است 435 هزار میلیارد ریال از باقی مانده سهام چهار پالایشگاه تهران، تبریز، اصفهان و بندرعباس و سرمایه گذاری ملی ایران و هپکو و ایران ترانسفو را به بانک های ملت، تجارت و صادرات واگذار نماید.

  • قیمت سهام موضوع این تصویب نامه معادل آخرین قیمت پایانی هر سهم در تاریخ 99/10/01 معین می شود.
  • انتقال گیرندگان موظفند معادل 145 هزار میلیارد ریال از بهای سهام مورد واگذاری را به نسبت میزان معین شده توسط وزارت امور اقتصاد و دارایی به صورت اقساط طی چهار قسط مساوی(ماهیانه تا پایان سال جاری) بدون سود فروش اقساطی را به حساب هدفمندی یارانه ها نزد خزانه داری کل کشور واریز نمایند تا با تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور صرف پرداخت به مشمولین شود.
  • معادل 290 هزار میلیارد ریال از سهام موضوع این تصویب نامه بابت تادیه بدهی دولت به بانک های ملت، تجارت و صادرات واگذار می شود.
  • پرداخت کلیه کارمزد و هزینه های نقل و انتقال سهام بر عهده انتقال گیرندگان خواهد بود و نقل و انتقال این سهام از پرداخت مالیات نقل و انتقال معاف می باشد.
  • میزان سهم هر یک از بانک ها توسط وزارت امور اقتصاد و دارایی معین می شود.
  • از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه کلیه حقوق مالکانه سهام مورد واگذاری به انتقال گیرنده تعلق دارد.
  • بانک ها مکلفند در فروش سهام موضوع این تصویب نامه با هماهنگی و در چهارچوب سیاست های ابلاغی سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام نمایند.
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1549

به "واگذاری باقیمانده سهام دولت به غول های بانکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری باقیمانده سهام دولت به غول های بانکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید