وزیر خارجه آلمان: با انگلیس و فرانسه درباره برجام صحبت می کنیم

به گزارش اخذ ویزا، وزیر امور خارجه آلمان گفت که با همتایان انگلیسی و فرانسوی درباره برجام صحبت خواهد نمود.

وزیر خارجه آلمان: با انگلیس و فرانسه درباره برجام صحبت می کنیم

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان ایران را به دلیل خروج مرحله ای از برجام تهدید کرد. وی گفت که در این صورت ما فرآیندی را احیا می کنیم که می تواند مجددا به تحریم های مالی اروپا علیه ایران منجر گردد.

ماس که در حاشیه دیدار وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل سخن می گفت توضیح داد که ما می خواهیم برجام را حفظ کنیم، اما بنابراین ایران هم باید به تعهدات خود بازگشته و آن را رعایت کند. در غیر این صورت ما تمام سازو کارهای تعیین شده در توافق را برای خود محفوظ نگه می داریم.

هایکو ماس همچنین اعلام نمود که می خواهد در پاریس با همتایان انگلیسی و فرانسوی خود در این باره که این فرآیند چگونه باید ادامه یابد صحبت کند.

ایران که پیش از این در پاسخ به بدعهدی طرف های اروپایی برجام در عمل به تعهداتشان طی سه مرحله اقدام به کاهش تعهدات هسته ای خود نموده، روز سه شنبه 14 آبان رسماً از شروع گازدهی به سانتریفیوژها در تأسیسات هسته ای فردو اطلاع داد تا بدین ترتیب گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای خود را شروع کند.

مقامات ایران بارها تأکید نموده اند که روند کاهش تعهدات هسته ای ایران تا زمانی که طرف های دیگر برجام به تعهدات خود در قبال ایران ذیل این توافق چندجانبه عمل نکنند، ادامه خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 492

به "وزیر خارجه آلمان: با انگلیس و فرانسه درباره برجام صحبت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه آلمان: با انگلیس و فرانسه درباره برجام صحبت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید