پذیرش دانشجویان جدید در دانشگاه بیرجند 8 درصد رشد داشته است ، برنامه های دانشگاه برای جذب دانشجو

به گزارش اخذ ویزا، مدیر آموزشی دانشگاه بیرجند گفت: جذب دانشجو در دانشگاه ما 8 درصد رشد داشته و این امر در پی سیاست های تعاملی دانشگاه با نهاد های مختلف آموزشی بوده است.

پذیرش دانشجویان جدید در دانشگاه بیرجند 8 درصد رشد داشته است ، برنامه های دانشگاه برای جذب دانشجو

محمدحسین خسروی، مدیر آموزشی دانشگاه بیرجند در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران از افزایش 8 درصدی تعداد دانشجویان این دانشگاه اطلاع داد و گفت: این موضوع نتیجه بعضی سیاست های متنوع برای جذب دانشجو به دانشگاه بیرجند بوده است.

خسروی با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد پذیرفته شدگان در دانشگاه ها، بومی هستند، گفت: به همین دلیل اولین اقدام ما در جذب دانشجوی جدید، تعامل با مدارس و آموزش و پرورش بیرجند بود.

مدیر آموزش دانشگاه بیرجند ادامه داد: تعامل با مدارس و ارتباط نزدیک با دانش آموزان را در سند راهبردی مطرح کردیم و از مدیرگروه های علمی دانشگاه خواستیم با مدارس بیرجند ارتباط برقرار نمایند.

وی ادامه داد: همچنین سیاست در های باز دانشگاه را با جدیت بیشتر دنبال می کنیم و در طول نیم سال، یک هفته را به حضور دانش آموزان در دانشگاه اختصاص داده ایم.

خسروی اعلام کرد: از دیگر اقدامات ما ارتباط با مراکز مشاوره کنکور و معرفی ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشگاه به آنان بود. این ارتباط به هیچ وجه شکل بازاریابی نداشته و صرفا با هدف معرفی دانشگاه بوده است.

وی بازنگری در رشته های دانشگاه را از دیگر اقدامات مؤثر در افزایش دانشجویان جدید این دانشگاه دانست و گفت: در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکترا رشته های بین رشته ای را افزایش دادیم، سال جاری دو رشته فعال شد و بنا داریم در سال های آینده این تعداد افزایش یابد.

مدیر آموزش دانشگاه بیرجند درخصوص جذب دانشجویان براساس سوابق تحصیلی نیز گفت: استقبال از رشته های بدون کنکور بیشتر از تصورمان بود و خوشبختانه دانشجویان زیادی نیز جذب این رشته ها شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 506

به "پذیرش دانشجویان جدید در دانشگاه بیرجند 8 درصد رشد داشته است ، برنامه های دانشگاه برای جذب دانشجو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیرش دانشجویان جدید در دانشگاه بیرجند 8 درصد رشد داشته است ، برنامه های دانشگاه برای جذب دانشجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید