پنج کولبر مفقود شده در مرز ترکیه فوت کردند

به گزارش اخذ ویزا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص پیگیری شرایط اتباع ایرانی مفقود شده در مرز ترکیه توضیح داد: براساس آخرین گزارش های دریافتی، متاسفانه پنج نفر که گرفتار بهمن شده بودند جان خود را از دست داده اند. البته جنازه آن ها پیدا شده که پس از انجام هماهنگی های معمول به کشورمان منتقل خواهند شد.

پنج کولبر مفقود شده در مرز ترکیه فوت کردند

به گزارش جماران؛ سعید خطیب زاده افزود: بر اساس جزئیات دریافتی از ادارات ذیربط، در پی سقوط بهمن و مفقود شدن 5 نفر از کولبران ایرانی در منطقه مرزی ایران و ترکیه، وزارت خارجه در کنار تماس های تلفنی و دیدار سرکنسول کشورمان در ارزروم و پیگیری های ستاد بحران استان آذربایجان غربی، با ارسال دو فقره یادداشت به مقامات ترکیه یکی از سوی سفارتمان در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه و یک مورد هم از اداره کل کنسولی به سفارت ترکیه در تهران، درخواست اجازه ورود تیم تفحص هلال احمر ایران به محل حادثه و همکاری نیرو های ترکیه با آنان جهت یافتن این عزیزان شد که البته این کوشش ها تا انتقال پیکر ها به کشور ادامه خواهد داشت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین اشاره داشت: مسئولین مرزی همیشه تاکید داشته اند که اتباع کشورمان از عبور غیرمجاز از مرز خودداری نمایند تا با توجه به شرایط منطقه، گرفتار شرایط تاسف بار پیش آمده برای این پنج هموطن نشوند.

خطیب زاده در سرانجام از همکاری مقامات مرزی و هلال احمر ترکیه برای روشن شدن سرنوشت این پنج ایرانی تشکر کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1659

به "پنج کولبر مفقود شده در مرز ترکیه فوت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج کولبر مفقود شده در مرز ترکیه فوت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید