چین و اتحادیه اروپا بر چند جانبه گرایی تاکید کردند

به گزارش اخذ ویزا، رهبران چین و اتحادیه اروپا در بیست و یکمین نشست دو جانبه، بر حمایت از چند جانبه گرایی، سرمایه گذاری و همکاری های مشترک تاکید کردند.

چین و اتحادیه اروپا بر چند جانبه گرایی تاکید کردند

به گزارش خبرنگاران از شینهوا، دو طرف در این نشست که سه شنبه شب با حضور لی که چیانگ نخست وزیر چین، دونالد توسک رییس شورای اروپا و ژان کلود یونکر رییس کمیسیون اتحادیه اروپا برگزار گردید با ارزیابی مثبت از پیشرفت روابط چین و اروپا در ابعاد مختلف، تاکید کردند که چین و اتحادیه اروپا در اقتصاد باز دنیای و برقراری صلح و ثبات دنیا، منافع مشترک و گسترده ای دارند.

در این نشست تصریح شد که دو طرف نیروهای تثبیت نماینده و جوامع اصلی مالی هستند و رایزنی و همکاری راهبردی چین و اتحادیه اروپا از اهمیت فراوانی برخوردار است.

همچنین قرار شد دو طرف با در نظر داشتن همکاری به وسیله گفت و گو و رایزنی، اختلافات و اصطکاک را حل و فصل نموده و به توسعه درازمدت و باثبات روابط چین و اروپا کمک نمایند این امر با منافع اصلی و درازمدت هر دو طرف منطبق بوده و برای دنیا تاثیرات مهم و مثبت ایجاد خواهد نمود.

دو طرف همچنین در راستای کاهش محدودیت ورود به بازار متقابل با روش های گوناگون از جمله تسهیل و رفع کردن تبعیض و همچنین کوشش برای حصول پیشرفت معین نماینده درباره انتها مذاکرات در توافقنامه سرمایه گذاری چین و اروپا تعهد دادند تا در سال 2020، به توافقنامه ای در سطح بالاتر دست پیدا نمایند.

دو طرف موافقت کردند ضمن پیشبرد پیوند طرح یک کمربند یک جاده و راهبرد برقراری ارتباطات اوراسیا، همکاری در چارچوب برقراری ارتباطات چین و اروپا در ابعاد مختلف را تقویت بخشیده و تداوم و جامعیت آن را ارتقا دهند.

دو طرف همچنین ضمن تقویت همکاری در زمینه هایی چون تغییرات اقلیمی و انرژی پاک، توافقنامه پاریس را اجرا خواهند کرد.

با تور چین سفر کنید

منبع: ایرنا
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 157

به "چین و اتحادیه اروپا بر چند جانبه گرایی تاکید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین و اتحادیه اروپا بر چند جانبه گرایی تاکید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید