کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان روده عظیم با مصرف آسپرین

به گزارش اخذ ویزا، نتایج تحقیق جدید نشان می دهد که استفاده طولانی مدت از آسپرین قبل از تشخیص سرطان روده عظیم (CRC) ممکن است با میزان مرگ ومیر این بیماری مرتبط باشد.

کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان روده عظیم با مصرف آسپرین

به نقل از ساینس دیلی، استفاده از آسپرین قبل از تشخیص سرطان متاستاتیک روده عظیم ممکن است به کاهش مرگ ومیر CRC در کل افراد یاری کند. جلوگیری از متاستازهای آینده (یا دگرنشینی یا فراگُستری به گسترش و مهاجرت سلول های سرطانی از یک بافت به بافت های دیگر گفته می گردد) منجر به مرگ کمتر در اثر سرطان روده عظیم می گردد.

محقق ارشد این تحقیق، دکتر پیتر ت. کمبل از انجمن سرطان آمریکا، اطلاعات مردان و زنان ثبت نام شده دومین تحقیق گروه پیشگیری از سرطان انجمن سرطان آمریکا (CPS-II) و گروه تغذیه که در ابتدای مطالعه عاری از سرطان بودند (1992-1993) و طی پیگیری تا سال 2015 به این بیماری مبتلا شده بودند را موردآنالیز قراردادند و نتایج مرگ ومیر نیز تا سرانجام سال 2016 ثبت شد.

دکتر کمبل گفت: این یافته ها از آن جهت مهم است که بیماران سرطانی روده عظیم برای بهبود پیش آگهی خود به دنبال عوامل مربوط به سبک زندگی هستند.

این مطالعه همچنین ارتباط استفاده قبل و بعد از تشخیص سرطان را با آسپرین و داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی(NSAIDs) با مرگ ومیر ناشی از ابتلا به CRC را در میان نجات یافتگان از CRC آنالیز کرد.

دکتر کمبل گفت: درحالی که شواهد بیشتری، ترجیحا از آزمایش های تصادفی و کنترل شده موردنیاز است، یافته های این مطالعه منبع مهمی برای آگاهی پزشکان و نجات یافتگان CRC در خصوص فواید و مضرات احتمالی استفاده از داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی و مصرف آسپرین ارائه نموده است.

نتایج این تحقیق در نشریه موسسه ملی سرطان JNCI منتشر شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1663

به "کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان روده عظیم با مصرف آسپرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان روده عظیم با مصرف آسپرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید