200 هزار تست کرونا در استان قزوین انجام شد.

به گزارش اخذ ویزا، نامدار گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز 200 هزار تست کووید 19 در استان قزوین اجرا شده است.

200 هزار تست کرونا در استان قزوین انجام شد.

به گزارش خبرنگاران قزوین، پیمان نامدار در نشست خبری که امروز (دوشنبه 6 اردیبهشت) به صورت مجازی برگزار گردید، بیان نمود: در هفته سلامت قرار داریم و شعار هفته سلامت در امسال ساختن جهانی عادلانه تر و سالم تر برای همه است و امیدوایم در سایه نظام و با همت مردم بتوانیم این دغدغه عظیم را برای مردم مرتفع نموده و دسترسی مردم را به خدمات عادلانه و سالم تر مهیا کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: امید به زندگی در 40 سال گذشته 52 سال بوده و الان به بالای 72 سال در میانگین کشوری و 75 سال در استان رسیده است که این امر حاصل زحمات در حوزه بهداشت و درمان و حوزه های مرتبط با سیاستگذاری سلامت و ارگان های متعددی است که در آن نقش داشته اند.

وی بیان کرد: 20 تا 25 درصد بار سلامت بر عهده وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی بوده و 75 درصد بر عهده سایر ارگان ها و نهادها است، بنابراین اگر نهادهای مختلف و همه کسانی که می توانند در اجتماعی شدن سلامت کوشش نمایند می توانیم به سلامتی مردم دلگرم باشیم و امید به زندگی را افزایش دهیم و ان شاالله این امید به زندگی در کنار افزایش کیفیت هم باشد.

نامدار اضافه نمود: از فردا واکسیناسیون افراد سالمند را شروع می کنیم و ضروری است در این خصوص اطلاع رسانی های لازم از سوی رسانه ها صورت گیرد.

وی شرح داد: وظیفه تیم بهداشت و درمان تزریق واکسن و تطبیق فرد معرفی شده برای واکسیناسیون است و مسئولیت معرفی افراد د در واحدهای مختلف بر عهده دستگاهی است که این افراد را معرفی نموده و ما آنچه انجام می دهیم، تطبیق سند، اسم و تعیینات برای واکسیناسیون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین توضیح داد: جمعیت استان یک میلیو ن و 300 هزار نفر است و آنچه در سامانه سیب وجود دارد یک میلیون و 200 هزار نفر است بنابراین برای اینکه افراد بدانند در کدام مرکز جامع سلامت طی پنج سال گذشته خدمتی گرفتند و آیا در سامانه سیب ثبت نام شدند، شماره پیامکی اطلاع رسانی می گردد که افراد با وارد کردن کد ملی بدانند که در سامانه سیب ثبت نام شده اند و اگر ثبت نام نشده بودند، در برنامه زمان بندی به مرکز جامع خدمات سلامت معرفی شده تا ثبت نام نمایند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود واکسن های در حال حاضر در اختیار ماست واکسیناسیون ما با تأخیر انجام می گردد و در شرایط فعلی از فردا که واکسیناسیون سالمندان صورت می گیرد روزانه در ساعت تعیین اطلاع رسانی در این خصوص صورت می گیرد.

نامدار خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند واکسیناسیون 2 خاصیت دارد و هیچ واکسنی ایمنی 100 درصدی ایجاد نمی کند واکسیناسیون می تواند جلوی مرگ را بگیرد بنابراین هدف ما کاهش مرگ و میر و کاهش موتاسیون است.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد حوزه سلامت استان اظهار کرد: با وجود آسیب های زیادی که کرونا وارد کرد ولی این امر موجب شد اتفاقات خوبی در حوزه سلامت رخ دهد و یاری های خیران و توجه مسئولان را به این حوزه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تأکید کرد: از ابتدای شیوع کرونا در تأمین تجهیزات پزشکی 80 میلیارد هزینه شد 40 دستگاه ونتیلاتور به دستگاه های ما و 160 تخت عادی و ویژه به تخت های استان افزوده شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش تست های کرونا در استان تا به امروز 200 هزار تست کووید 19 در استان صورت گرفته است و بالغ بر 200 نفر نیروی پرستار جذب شدند و به صورت شرکتی در اختیار این مجموعه قرار گرفتند

نامدار در انتها یادآور شد: تا پنجم اردیبهشت ماه 12 هزار و 347 واکسن نوبت اول و 3 هزار واکسن نوبت دوم را به گروه های هدف تزریق نموده ایم و از فردا هم واکسیناسیون گروه هدف بعدی شروع می گردد./ به نقل از شبستان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1814

به "200 هزار تست کرونا در استان قزوین انجام شد." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "200 هزار تست کرونا در استان قزوین انجام شد."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید