آلمان وارد موج چهارم کرونا شد

به گزارش اخذ ویزا، مرکز کنترل بیماری های آلمان تحت اسم انستیتو روبرت کُخ بیان کرد که این کشور وارد موج چهارم همه گیری کووید - 19 شده است.

آلمان وارد موج چهارم کرونا شد

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، این انستیتو از 9 هزار و 280 مورد تازه ابتلا به کرونا در روز آدینه اطلاع داد که بالاترین آمار ابتلای روزانه طی سه ماه گذشته را در این کشور نشان می دهد.

براساس اعلام این مرکز، تعداد موارد سریع الانتقال بیماری در روز آدینه به 67 هزار و 700 نفر رسید در حالی که این رقم برای روز پنجشنبه 61 هزار و 500 نفر گزارش شده بود.

محققان اعلام کردند که این شرایط، نشان از شروع موج چهارم بیماری را دارد و به طور خاص از افزایش موارد ابتلا در جوانان نشات گرفته است.

آمار موارد ابتلای هفتگی به کرونا در روز 5 ژوئیه (14 تیر) به پایین ترین اندازه یعنی 5.2 مورد در هر یکصد هزار نفر رسید، اما این تعداد در روز آدینه هفته گذشته به 48.8 مورد افزایش یافت.

گونه مسری تری دلتا، عامل محرک افزایش ناگهانی موارد ابتلا به کووید - 19 در آلمان گزارش شده است.

این گونه در حال حاضر عامل تقریبا 99 درصد از موارد ابتلای تازه در این کشور است. این گونه که اولین بار در ماه اکتبر (مهر 99) در هند شناسایی شد، سه ماه قبل کمتر از 2 درصد از موارد ابتلای تازه به کرونا در آلمان را تشکیل می داد.

مقام های آلمانی چندی پیش توافق کردند برای ترغیب بیشتر مردم این کشور به واکسیناسیون، تست رایگان کرونا متوقف گردد.

براساس تصمیم آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و 16 رهبر ایالتی آلمان، محدودیت های بهداشتی برای افرادی که در آلمان واکسینه شده یا بهبود یافته اند در ماه های آینده برداشته می گردد، بعلاوه انجام آزمایش های رایگان کرونا که تا به امروز دولت هزینه آن را متحمل می شد، سرانجام می یابد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1953

به "آلمان وارد موج چهارم کرونا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان وارد موج چهارم کرونا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید