آمریکا بزرگترین تراشه ساز چین را تحریم کرد

به گزارش اخذ ویزا، دولت ترامپ در راستای تشدید سرکوبی شرکتهای چینی، در حال آنالیز افزودن شرکت تراشه ساز چینی SMIC به فهرست سیاه تجاری است.

آمریکا بزرگترین تراشه ساز چین را تحریم کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

یک سخنگوی پنتاگون بیان کرد وزارت دفاع آمریکا در حال همکاری با سایر سازمانها در مورد اقدام علیه شرکت SMIC است که شرکتهای آمریکایی را وادار خواهد نمود پیش از فروش هر گونه محصولی به این شرکت، مجوز ویژه دولت را دریافت نمایند.

شرکت SMIC در بیانیه ای بیان کرد از شنیدن این خبر در شوک کامل است اما آماده است با سازمانهای دولت آمریکا به منظور برطرف هر گونه سوء تفاهم همکاری کند.

رویترز به نقل از یک منبع مطلع نوشت: پنتاگون اخیرا پیشنهاد کرد شرکت SMIC در لیست کمیته کاربر نهایی قرار بگیرد که پنلی مرکب از وزارت بازرگانی، کشور و انرژی آمریکا بوده و در مورد افزودن شرکتها به فهرست سیاه تجاری تصمیم می گیرد.

دولت ترامپ از فهرست سیاه تجاری که اکنون شامل بیش از 275 شرکت چینی است، برای ضربه زدن به صنایع کلیدی چین استفاده نموده و به عنوان مثال غولهای مخابراتی هواوی و ZTE را بر سر نقض تحریمها و سازنده دوربین مراقبتی Hikvision را بر سر موضوع اقلیت اویغورهای چین هدف قرار داده است.

شرکت SMIC بزرگترین فراورینماینده تراشه چین بوده اما در سطح جهانی پس از شرکت تایوانی فراورینماینده نیمه رسانا TSMC قرار گرفته است. این شرکت به دنبال ساخت کارخانه هایی برای فراوری تراشه های رایانه قابل رقابت با TSMC بوده است. اما با محدودیتهای جدید وزارت بازرگانی آمریکا روبرو شده که ملزم می نماید فراورینمایندگان تراشه هواوی پیش از فراوری تراشه برای این غول مخابراتی در صورت استفاده از فناوری آمریکایی، مجوز دولت آمریکا را دریافت نمایند. شرکت SMIC یکی از فراورینمایندگان هواوی است.

شرکتهای آمریکایی نظیر لام ریسرچ، کی ال ای کورپ و اپلاید متریالز که تجهیزات تراشه سازی مهمی را تامین می نمایند، ممکن است از افزودن شدن SMIC به فهرست سیاه لطمه ببینند.

یک مقام آمریکایی مطلع اظهار کرد: علت اقدام علیه SMIC روابط این شرکت با ارتش چین است اما شرکت SMIC در بیانیه ای بیان کرد هیچ ارتباطی با ارتش چین ندارد.

دولت آمریکا به میزان فزاینده ای توجه خود را معطوف شرکتهای چینی نموده که ارتش چین را تقویت می نمایند. آمریکا ماه گذشته 24 شرکت و اشخاصی چینی که گفته شده در اقدامات ساخت و ساز و نظامی در دریای جنوب چین مشارکت داشته اند را هدف تحریم قرار گرفته است که نخستین تحریم علیه پکن در مورد این آبراه استراتژیک مورد مناقشه بود.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت دفاع آمریکا در چند ماه اخیر دو فهرست از شرکتهای چینی منتشر نموده که مدعی است تحت مالکیت ارتش چین قرار دارند. این فهرستهای گزیده شده به رییس جمهور آمریکا اختیار می دهد شرکتهای مذکور را هدف تحریمهای شدیدتری قرار دهد اما هنوز اقدامی علیه این شرکتها انجام نشده است.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1204

به "آمریکا بزرگترین تراشه ساز چین را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا بزرگترین تراشه ساز چین را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید