احتمال افزایش چشمگیر بودجه دفاعی چین در سال 2016

به گزارش اخذ ویزا، بودجه دفاعی چین در سال 2016 میلادی احتمالا تحت تاثیر اصلاحات ساختاری ارتش و تنش ها در دریای جنوبی چین با افزایش قابل ملاحظه ای روبرو خواهد شد.

احتمال افزایش چشمگیر بودجه دفاعی چین در سال 2016

با بهترین تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه چینی گلوبال تایمز امروز چهارشنبه نوشت: بودجه سالیانه ارتش چین احتمالا در نشست سالیانه کنگره ملی خلق که قرار است 5 مارس یعنی 3 روز دیگر در پکن برگزار گردد، ارائه و معرفی خواهد شد.

ناظران بر این باورند که افزایش چشمگیر بودجه دفاعی چین با توجه به اجرای اصلاحات ساختاری در ارتش این کشور با هدف افزایش قدرت جنگی ، منطقی خواهد بود.

روزنامه سوث چاینا مورنینگ پست نیز به نقل از منابع ناشناس نزدیک به ارتش چین نوشت: بودجه نظامی چین احتمالا با رشد 20 درصدی روبرو خواهد شد و به بالاترین سطح از سال 2007 میلادی خواهد رسید.

ژی جین پینگ رئیس جمهور چین سپتامبر گذشته اظهار داشت که ارتش چین تعداد نیروهای خود را تا سال 2017 میلادی با 300 هزار نفر کاهش به 2 میلیون نفر خواهد رساند. با احتساب این رقم، چین همچنان بزرگترین ارتش دنیا را در اختیار خواهد داشت.

چین دومین بودجه بزرگ نظامی دنیا را پس از آمریکا در اختیار دارد. بودجه نظامی چین سال گذشته به بیش از 130 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال 2013 میلادی بیش از 12.2 درصد رشد داشته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 709

به "احتمال افزایش چشمگیر بودجه دفاعی چین در سال 2016" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال افزایش چشمگیر بودجه دفاعی چین در سال 2016"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید