افزایش قیمت های غیررسمی نان در کرمان قانونی شد، برخورد با گران فروشان

به گزارش اخذ ویزا، سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی استانداری کرمان اظهار کرد:همه بدانند که قیمت نان را حتی یک ریال افزایش نخواهیم داد و فقط در این جلسه قیمت نانی که از چندی پیش در کرمان غیرقانونی افزایش یافته بود، را قانونی می کنیم.

افزایش قیمت های غیررسمی نان در کرمان قانونی شد، برخورد با گران فروشان

به گزارش خبرنگاران، محمدعلی دهقان پییش از ظهر امروز 8 مهرماه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان در واکنش به رساندن قیمت نان استان کرمان به قیمت تهران، گفت: قیمت ها همیشه در پایتخت 1.5 برابر از شهرهای دیگر بیشتر بوده این در حالی است که ما باید مشوق هایی برای زندگی در شهرهای دیگر برای مردم داشته باشیم تا مردم ترغیب نشوند که به پایتخت کوچ نمایند زیرا سیاست کلی دولت مبتنی بر برطرف تمرکز زدایی از پایتخت است و در این راستا باید برنامه ها و قیمت ها گذاری ها به نحوی باشد که با این سیاست همخوانی داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که قیمت نان در استان کرمان حداکثر باید 80 درصد قیمت در شهر تهران باشد، ادامه داد: همه بدانند که قیمت نان را حتی یک ریال افزایش نخواهیم داد و فقط در این جلسه قیمت نانی که از چندی پیش غیرقانونی افزایش یافته، را قانونی می کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی استانداری کرمان با تاکید برآنکه نان نباید گران تر از قیمت های کنونی گردد، اظهار کرد: استان کرمان در 7 ماه گذشته قیمت هر قرص نان را 1.5 برابر نسبت به سال 93 افزایش داده است و اکنون ما وزن نان را کاهش داده ایم! به طورمثال وزن هر قرص نان سنگک از 500 گرم به 400 گرم رسانده ایم و قیمت هر قرص نان سنگک یک هزار تومان(همان قیمت قبل) است و به عبارتی دوباره افزایش قیمت داده ایم.

وی شرح داد: در این جلسه؛ نان سنگک 400 گرمی با قیمت یک هزار تومان (که نسبت به مصوبه سال 93 این نان 100 درصد افزایش پیدا می نماید)، نان تافتون دوار 400 گرمی با 50 درصد افزایش به 600 تومان، هر قرص نان تافتون سنتی 340 گرم با 50 درصد افزایش به 600 تومان؛ نان بربری 420 گرمی با 74 درصد افزایش 700 تومان و نان لواش 120 گرمی 250 تومان مصوب می گردد. لازم به ذکر است که نانواها این قیمت ها را از حدود 7 ماه پیش لحاظ نموده اند و اکنون قیمت نان ها قانونی شد.

دهقان با تاکید برآنکه قیمت نان دیگر افزایشی نخواهد داشت، مطرح نمود: اگر قصد دارید کارشناسی درآمدها و هزینه ها صورت گیرد باید برای همه اقشار جامعه باشد نه فقط به صورت خاص نانوایان تا رضایتمندی همه از وضع موجود کسب گردد و سوال اینجاست که آیا مردم همانند سه سال پیش می توانند زندگی نمایند؟ لذا قیمت نان به هیچ وجه گران نخواهد شد.

وی در ادامه درباره قیمت مرغ در استان کرمان گفت: مرغ سرد به اندازه کافی در استان وجود دارد اما درباره قیمت مرغ زنده هر کیلوگرم 8 هزار و 550 تومان و قیمت مرغ برای مصرف نماینده 12 هزار و 900 تومان مشخص شده که لازم الاجرا بوده و از روز چهارشنبه (10 مهرماه) بازرس ها برای برخورد با گران فروشان کار را شروع خواهند کرد.

شوک جدید برای مردم ایجاد نکنید

به گزارش خبرنگاران، ارسلان میری مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار استان کرمان به منظور جلوگیری از وارد شدن شوک قیمتی به بازار تاکنون تمامی جنبه ها را در نظر گرفته است مطرح نمود: نانواها از قبل به پیشواز افزایش قیمت ها رفته اند و نباید قیمت های تهران را برای کرمان تصویب کنیم.

وی ادامه داد: نباید یک شوک جدید برای مردم ایجاد کرد و ضعف دستگاه ها است که نان 500 گرم را 480 گرم به مردم می فروشند و همچنین متولیان باید شفاف سازی لازم در مورد قیمت آرد گردد.

محمدرضا خواجویی معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این جلسه گفت: مکاتبه ای از سوی معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت و معدن خطاب به استانداران سراسر کشور درباره ابلاغ قیمت نان واحدهای سهمیه بگیر و واحدهای آزادپز ارسال شده، که در این رابطه دو جلسه کمیته نرخ گذاری در سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شده است.

خواجویی با اشاره به اینکه قیمت گذاری نان بر عهده کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان است، گفت: قیمت نان باید در کارگروه تنظیم بازار مشخص و پس از تصویب در کارگروه سازماندهی گندم، آرد و نان اجرایی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 459

به "افزایش قیمت های غیررسمی نان در کرمان قانونی شد، برخورد با گران فروشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت های غیررسمی نان در کرمان قانونی شد، برخورد با گران فروشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید