ایران و اندونزی می توانند نقش مؤثری در وحدت کشورهای اسلامی ایفا نمایند

به گزارش اخذ ویزا، خبرنگاران: معاون اول رئیس جمهور گفت: امروز اسلام از گروه های تندرو و افراطی ضربه های فراوانی را متحمل شده و ایران و اندونزی به عنوان دو کشور مسلمان می توانند نقش مؤثری در برقراری صلح و وحدت کشورهای اسلامی ایفا نمایند.

ایران و اندونزی می توانند نقش مؤثری در وحدت کشورهای اسلامی ایفا نمایند

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش حوزه دولت خبرنگاران، اسحاق دنیاگیری معاون اول رئیس جمهور، عصر امروز (شنبه) در دیدار دیپو عالم دبیر هیأت دولت و فرستاده ویژه رییس جمهور اندونزی، با اشاره به نقش کارساز و مفید اندونزی در مجامع بین المللی، بر لزوم تبادل هیأت ها میان دو کشور تأکید کرد و اضافه نمود: مذاکرات هیأت های مالی دو کشور می تواند به تعامل و گسترش روابط دوجانبه یاری کند.

وی با بیان اینکه ایران و اندونزی از روابط خوبی در سال های گذشته برخوردار بوده اند، توضیح داد: زمینه های فراوانی برای گسترش همکاری های دو کشور به خصوص در بخش نفت، گاز، تجارت و امور بانکی وجود دارد و تهران علاقمند است سطح روابط خود را با جاکارتا افزایش دهد.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه حمایت از اصول متعالی اسلام باید جزو سیاست های اصلی کشورهای مسلمان باشد، گفت: امروز اسلام از گروه های تندرو و افراطی ضربه های فراوانی را متحمل شده و ایران و اندونزی به عنوان دو کشور مسلمان می توانند نقش مؤثری در برقراری صلح و وحدت کشورهای اسلامی ایفا نمایند.

دنیاگیری با اشاره به توافق اخیر جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 1+5 گفت: امروز زمینه گسترش همکاری های ایران با کشورهای دیگر فراهم شده و امیدوارم ایران و اندونزی با یک اقدام مشترک، کاهش حجم مبادلات تجاری فی مابین در سال های اخیر را جبران نمایند و سطح روابط مالی خود را به بالاترین نقطه برسانند.

دبیر هیأت دولت و فرستاده ویژه رییس جمهور اندونزی نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور اندونزی به جناب آقای دکتر روحانی، اظهار امیدواری کرد ایران روز به روز مراحل رشد و پیشرفت را طی کند.

دیپو عالم با اشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه و دنیا اضافه نمود: فرصت های فراوانی پیش روی روابط دو کشور وجود دارد و سابقه دوستی و روابط درخشان ایران و اندونزی زمینه مناسبی را برای گسترش همکاری های دو کشور فراهم نموده است.

وی همچنین با بیان اینکه اندونزی برای رشد و توسعه نیازمند نفت و گاز است، اظهار امیدواری کرد همکاری های سازنده ای در بخش نفت و گاز میان دو کشور ایجاد گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 338

به "ایران و اندونزی می توانند نقش مؤثری در وحدت کشورهای اسلامی ایفا نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و اندونزی می توانند نقش مؤثری در وحدت کشورهای اسلامی ایفا نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید