بازگشت از روسیه به امریکا

به گزارش اخذ ویزا، پوتین در اظهاراتی نگران کننده گفت که او دوست داشت ترامپ در انتخابات سال 2016 پیروز گردد زیرا او درباره بازگرداندن روابط امریکا و روسیه به شرایط عادی صحبت نموده بود.

بازگشت از روسیه به امریکا

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

این اظهارات او انحراف قابل توجه از یک مشی عمومی و استاندارد بود که به موجب آن کشورها حق دخالت در سیاست های داخلی دیگر کشورها را ندارند و باید با هر فردی که توسط مردم انتخاب می گردد همکاری نمایند.

اما پاسخی که ترامپ در لحظات پایانی این کنفرانس خبری داد از اهمیت این خطای پوتین کاست. ترامپ گفت: افراد من، دن کتس مدیر اطلاعات ملی و بعضی دیگر نزد من آمدند و گفتند که فکر می نمایند دخالت در انتخابات کار روسیه بوده است. اکنون رئیس جمهوری پوتین پیش من است او می گوید روسیه دخالتی نداشته است. حرف من این است که: دلیلی نمی بینم روسیه دخالت نموده باشد، واقعیت این است که می خواهیم سِروِر کامپیوتری را که در انتخابات دخالت داشته ببینم. اما من به هر دو طرف اطمینان دارم.... بنابراین من بسیار به مقام های اطلاعاتی امریکا اطمینان دارم. اما باید بگویم که رئیس جمهوری پوتین امروز در تکذیب دخالت روسیه بسیار قوی و قدرتمند عمل کرد. من و کلی در بین مخاطبان، کنار هم نشسته بودیم و با این پاسخ ترامپ تقریباً خشکمان زد. معلوم بود به خاطر زخمی که از خودی به ما رسیده بود به یک اقدام عظیم اصلاحی احتیاج داشتیم اما دقیقاً معین نبود که چنین اقدامی چه می توانست باشد. پوشش خبری رسانه ها از این کنفرانس خبری برای ما فاجعه بار بود.

بعد از این که مصاحبه های انفرادی ترامپ هم تمام شد راهی فرودگاه شدیم و ساعت هشت شب به وقت محلی با ایرفورس وان به سمت واشنگتن پرواز کردیم. دن کتس پس از شنیدن حرف های ترامپ درباره جامعه اطلاعاتی امریکا کوشش نموده بود با من تماس بگیرد و من بلافاصله پس از سوار شدن به هواپیما با او تماس گرفتم. حداقل چیزی که می توانم درباره مدیر اطلاعات ملی امریکا بگویم این بود که از حرف های ترامپ ناراحت بود. او گفت: سراسر واشنگتن شوکه شده است و جامعه اطلاعاتی بیانیه ای را از او می خواهد تا از تضعیف کامل تشکیلات اطلاعاتی جلوگیری گردد.

کتس خودش بیانیه ای را آماده نموده بود که به نظرش برای دفاع از جامعه اطلاعاتی ضرورت داشت. از او خواستم چند دقیقه ای انتشار بیانیه را به تأخیر بیندازد تا من با کلی صحبت کنم. نکته ای ندیدم که نشان دهد کتس در فکر استعفا است اما کاملاً روشن بود که او احساس می کرد این کار باید با فوریت انجام گردد. تلفن را قطع کردم و به سراغ کلی رفتم. او فکر می کرد که اگر بیانیه کتس درباره کوشش های ضد مداخله ای دولت ترامپ باشد که بسیارهم بیشتر از کوشش های دولت اوباما بوده صدور بیانیه می تواند مؤثر باشد. کتس نمی خواست در بیانیه ای که پشت گوشی برای من خواند، تغییری ایجاد گردد. من هم بر این عقیده بودم اگر بیانیه به همان شکل منتشر گردد، آن قدرها بد یا غیرمنتظره نخواهد بود. بعلاوه نشانه ای دال بر استعفای احتمالی کتس مشاهده نکردم و به همین دلیل به او گفتم بیانیه را منتشر کند.،ایران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1305

به "بازگشت از روسیه به امریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت از روسیه به امریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید