برق برای کم مصرف ها رایگان می گردد

به گزارش اخذ ویزا، تهران (پانا) - وزیر نیرو با اشاره به تصویب طرح برق امید در اوایل شهریور و اجرای آن از ابتدای آبان ماه، گفت اواخر آذرماه تعیین می گردد چه جمعیت کم مصرفی مشمول تخفیف 100 درصدی برق شدند.

برق برای کم مصرف ها رایگان می گردد

به گزارش صدا و سیما، رضا اردکانیان با اشاره به تصویب طرح برق امید در اوایل شهریور در هیئت دولت و اجرای آن از ابتدای آبان ماه، از اعلام نتایج اولین گزارش برق مجانی برای کم مصرف ها در اواخر ماه جاری اطلاع داد و اضافه کرد: اواخر آذر که دوره دو ماهه از اجرای این طرح می گذرد اولین گزارش آن را به مردم و مسئولان می دهیم تا معین گردد چه جمعیت کم مصرفی مشمول تخفیف 100 درصدی برق شدند و تا تابستان چه میزان می توانیم شاهد کاهش مصرف خانگی برق ناشی از اجرای این طرح باشیم.

وزیر نیرو گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهور از مدت ها قبل کار مطالعه بر روی آب هم برای تخفیف 100 درصدی به کم مصرف ها را آغاز کردیم و به رغم تفاوت هایی که مسئله آب با برق به لحاظ شرایط اقلیمی کشور دارد ، در آخرین مراحل هستیم و بزودی طرح آب و برق امید اعلام می گردد.

اردکانیان اجرای طرح آب امید را هم منوط به تصویب در هیئت دولت دانست و اضافه کرد: برای گروهی از مشترکان که مصرف آب آن ها کم است تخفیف 100 درصدی را قائل می شویم و این موضوع بعد از تصویب در هیئت وزیران در این زمینه اطلاع رسانی کامل تری خواهد شد.

وزیر نیرو همچنین با بیان اینکه طرح آب امید بعد از تصویب در هیئت دولت سال جاری اجرا می گردد، گفت: بدین ترتیب علاوه بر برق، آب هم برای مشترکان کم مصرف در شهرها و روستاها با تخفیف 100 درصدی عرضه خواهد شد.

اردکانیان اضافه کرد: مانند برق در این طرح، هدف اصلی تشویق مشترکان پر مصرف است تا مصرف شأن را کاهش دهند، چون تأمین آب آشامیدنی کافی برای مردم صرفاً به وجود آب سدهای مخزنی وابسته نیست بلکه به وجود تصفیه خانه ها و شبکه های انتقال آب هم بستگی دارد، به همین علت صرفه جویی در مصرف آب ما را از سرمایه گذاری در توسعه تصفیه خانه ها بی احتیاج می نماید و این نفع مالی مصرف صحیح در بخش آب است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1362

به "برق برای کم مصرف ها رایگان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برق برای کم مصرف ها رایگان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید