تلفات اعتراضات خونین در میانمار به 459 نفر رسید

به گزارش اخذ ویزا، رسانه های خبری از افزایش تلفات اعتراضات خونین در میانمار به بیش از 459 نفر خبر می دهند.

تلفات اعتراضات خونین در میانمار به 459 نفر رسید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، رسانه های خبری اعلام کردند در تازه ترین خشونت های خونین و مرگبار در میانمار، نیروهای امنیتی یکی از معترضان را کشتند و یک نفر دیگر را زخمی کردند.

بر اساس این گزارش ادامه اعتراضات خونین در میانمار علیه کودتای نظامی اول فوریه در حالی است که فعالان سیاسی و مخالفان دولت نظامی، از گروه های قومی-قبیله ای مسلح خواسته اند تا از مبارزه آنها علیه ارتش حمایت نمایند.

پس از آنکه میانمار روز شنبه شاهد مرگبارترین و خونین ترین روز اعتراضات از زمان کودتای نظامی ارتش تا به امروز بود و بیش از 114 نفر توسط پلیس و نیروهای امنیتی کشته شدند، شاهدان عینی اعلام کردند که نیروهای امنیتی روز یکشنبه نیز به سوی جمعیت شرکت نماینده در مراسمی که برای یادبود و گرامیداشت قربانیان روز شنبه برگزار شده بود، آتش گگرددند.

انجمن یاری به زندانیان سیاسی اعلام نموده است که از شروع اعتراضات سراسری در میانمار تا به امروز بیش از 459 غیرنظامی کشته شده اند.

روز شنبه، درگیری های شدیدی بین ارتش میانمار و گروه های قومی و قبیله ای شبه نظامی در بعضی مناطق این کشور اتفاق افتاده است. جنگنده های ارتش میانمار در حمله به یک روستا در نزدیکی مرز تایلند حداقل 3 نفر را کشتند.

این حمله هوایی پس از آن صورت گرفته است که گروه شبه نظامی Karen National Union اعلام نموده است که به یک ایستگاه ارتش در نزدیکی مرز تایلند حمله نموده و حداقل 10 نفر از جمله یک سرهنگ را از پای درآورده است.

پس از این حمله هوایی، بیش از 3 هزار نفر از ساکنان مناطق مرزی به تایلند فرار نموده اند.

کشورهای غربی بار دیگر به انتقاد از ارتش میانمار و فرماندهان کودتا اکتفا کردند و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل نیز گفته است که ارتش میانمار در حال قتل عام گسترده است.

تام اندریوز گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل نیز گفت: اکنون وقت اقدام جامعه جهانی است، اگر شورای امنیت اقدام نکند باید یک نشست فوری بین المللی تشکیل گردد. منابع اقتصادی دولت نظامی میانمار باید قطع گردد، مثل درآمدهای نفت و گاز. ارتش میانمار نباید به تسلیحات دسترسی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1740

به "تلفات اعتراضات خونین در میانمار به 459 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفات اعتراضات خونین در میانمار به 459 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید