جمهوری اسلامی ایران امروز تبدیل به یک کشور مستقل شده است

به گزارش اخذ ویزا، امام جمعه باشت گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز تبدیل به یک کشور کامل مستقل شده است و در نتیجه این دستاورد عظیم، ایران به یک کشور قدرتمند تبدیل شده است.

جمهوری اسلامی ایران امروز تبدیل به یک کشور مستقل شده است

حجه الاسلام عبدالرحیم عبودی، امام جمعه باشت استان کهگیلویه و بویر احمد در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با اشاره به دستاورد های انقلاب اسلامی در طول چهار دهه گذشته گفت: قبل از انقلاب و در زمان رژیم پهلوی ایران از لحاظ استقلال، توسعه، پزشکی، نظامی و ... بشدت وابسته بود. بنحوی که حکومت پهلوی دست نشانده ایالات متحده آمریکا بود. اگر سفارت آمریکا و برخی از کشور های غربی دیگریه موضوع را به شاه می گفتند، بلافاصله آن موضوع مورد اجرا قرار می گرفت. یعنی شاه مملکت قدرت را منوط به تایید آمریکایی ها میدانست. جوانان امروزی برای سنجش بهتر دستاورد های انقلاب اسلامی کافی است خاطرات زمان پهلوی را مطالعه کنند تا به خوبی متوجه دستاورد های امروز انقلاب اسلامی باشند.

حجه الاسلام عبدالرحیم عبودی عنوان نمود: جمهوری اسلامی امروز تبدیل به یک کشور کامل مستقل شده است و در نتیجه این دستاورد عظیم، ایران به یک کشور قدرتمند تبدیل شده است. در همه تصمیمات استقلال فکری دارد و هر آن چیزی که در راستای منافع خود باشد، انجام میدهد. دقیقا برعکس زمان رژیم جنایکار پهلوی که همه تصمیمات آن برای تامین منافع آمریکا بود. به مباحث منطقه ای و بین المللی کاملا با عزت ورود میکند. بطوری که امروز بدون حضور جمهوری اسلامی موضوعات قابل حل نیست. همچون بحران سوریه، عراق، افغانستان.

امام جمعه باشت در ادامه اظهار داشت: انقلاب اسلامی در حوزه پزشکی نیز تحول عظیمی را در کشور ایجاد کرده است. قبل از انقلاب، خدامت پزشکی به مردم توسط پزشکان درجه دوم هندی و پاکستانی انجام می گرفت. در حالی که بعد از انقلاب اسلامی، رشد چشمگیری در پرورش متخصصین داشته ایم. بحمدالله امروز جزو 10 کشور برتر دنیا در حوزه پزشکی هستیم. به عنوان نمونه کنترل بیماری منحوص کرونا توسط ایران، به مراتب خیلی بهتر و حساب شده تر نسبت به کشور های مدعی همچون آمریکا و اتحادیه اروپا بوده است.

عبودی اضافه نمود: دربخش صنعت دفاعی و نظامی نیز به حدی به توسعه و ییشرفت رسیده است که کسی جرأت حمله به ایران را ندارد. موشک، پهپاد و سایر تجهیزات نظامی در کنار نیروی حاذق که دستاورد عظیم انقلاب است، همگی ضامن امنیت جمهوری اسلامی ایران است.

وی در خاتمه با اشاره به مسائل کنونی انقلاب اسلامی گفت: در طول 40 سال گذشته ایران به پیشرفت های شگرفی دست یافته است که همه آن ها در جهت توجه به ظرفیت های داخلی اتفاق افتاده است؛ بنابراین بنظر می رسید نباید مسئله ای وجود داشته باشد که نظام از عهده آن ها بر نیاید. البته واکاوی مسائل کنونی نشان میدهد توجه به بیرون از کشور و مذاکره باعث آن مسائل شده است؛ که این فرایند باید متوقف شود. باید از جوانان و نخبگان کشور استفاده شود تا هر چه سریعتر مسائل کشور تمام شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1672

به "جمهوری اسلامی ایران امروز تبدیل به یک کشور مستقل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوری اسلامی ایران امروز تبدیل به یک کشور مستقل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید