خامسی: 60 تصفیه خانه فاضلاب تا خاتمه دولت دوازدهم به بهره برداری می رسد

به گزارش اخذ ویزا، معاون آب و آبفای وزیر نیرو در یکی از صفحه های اجتماعی نوشت: 60 واحد تصفیه خانه فاضلاب تا خاتمه دولت تدبیر و امید به بهره برداری خواهد رسید.

خامسی: 60 تصفیه خانه فاضلاب تا خاتمه دولت دوازدهم به بهره برداری می رسد

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، قاسم تقی زاده خامسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: درباره ساخت تصفیه خانه های فاضلاب در شهر ها پیشرفت های قابل ملاحظه ای صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در ابتدای انقلاب فقط چهار تصفیه خانه فاضلاب در شهر ها وجود داشت، در حالی که اکنون به 235 واحد رسیده که 65 واحد آن در دولت تدبیر و امید ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران نوشت: علاوه بر آنها، 60 واحد تصفیه خانهدیگر نیز در برنامه است که تا خاتمه دولت دوازدهم بهره برداری خواهد شد.

تقی زاده خامسی اضافه نمود: در شهر تهران نزدیک به هفت هزار کیلومتر که 85 درصد شبکه فاضلاب است، اجرایی شده است.

وی اضاه کرد: همکاران کوشش می نمایند تا بزرگترین تصفیه خانه فاضلاب تهران با ظرفیت 529 مترمکعب در روز نیز در جنوب تهران 18 ماه زودتر از برنامه تا خاتمه سال جاری به بهره برداری برسد.

رییس هیات مدیره شرکت مدیریت منابع آب ایران نوشت: این تصفیه خانه دو میلیون و 800 هزار نفر از جمعیت شهر تهران را پوشش می دهد و بخشی از پساب آن در اختیار شهرداری برای آبیاری فضای سبز قرار خواهد گرفت.

تقی زاده خامسی اضافه نمود: دسترسی به موبایل دو برابر سرویس بهداشتی، سازمان ملل متحد را بر آن داست تا 19 نوامبر هر سال را به روز توالت نام گذاری کند و امیدوار است تا دسترسی به سرویس بهداشتی برای دنیایان را تا سال 2030 افزایش دهد.

وی نوشت: هرچند از سال 2013 که این روز تصویب شده، شرایط بهبودیافته است، اما هنوز نیمی از جمعیت دنیا به سرویس بهداشتی مناسب دسترسی ندارند درحالی که 85 درصد جمعیت دنیا دارای تلفن همراه هستند.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: همچنین سازمان بهداشت دنیای اعلام نموده بیش از دو میلیارد نفر از مردم دنیا از سیستم فاضلاب بهره مند نیستند.

تقی زاده خامسی نوشت: نامگذاری روز توالت ممکن است موجب تعجب گردد، اما قبل از آن در ایران ساخت چشمه های توالت های بین راهی و روستایی توسط متمولان سنتی حسنه بوده که بخشی از ثروت خود را در زمان حیات یا بعداز آن منظور می نموده اند.

وی اضافه نمود: سنتی که به طور قطع ریشه بهداشتی داشته است، زیرا در هر گرم فضولات انسانی یک میلیون باکتری، 50 نوع بیماری و 10 میلیون ویروس وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1337

به "خامسی: 60 تصفیه خانه فاضلاب تا خاتمه دولت دوازدهم به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خامسی: 60 تصفیه خانه فاضلاب تا خاتمه دولت دوازدهم به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید