خبرنگاران پلمب یک مرکز درمانی متخلف در کاشان و چند خبر کوتاه از شمال اصفهان

به گزارش اخذ ویزا، کاشان - خبرنگاران - پلمب یک مرکز درمانی متخلف زیست محیطی، دستگیری فروشنده مواد مخدر، تعطیلی بعضی مرکزهای خصوصی مرتبط با پلیس در کاشان، انفجار و آتش سوزی در منزل مسکونی، شناسایی 29 نمونه مثبت کرونا در نطنز و رکوردزنی کرونا در اردستان از جمله خبرهای کوتاه روز سه شنبه منطقه شمال استان اصفهان است.

خبرنگاران پلمب یک مرکز درمانی متخلف در کاشان و چند خبر کوتاه از شمال اصفهان

پلمب یک مرکز درمانی متخلف زیست محیطی

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان از پلمب یک مرکز پزشکی درمانی در این شهرستان اطلاع داد.

اللهیار دولتخواه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: پس از مشاهده نقض قوانین زیست محیطی از سوی این مرکز درمانی متخلف از سوی کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست کاشان، در راستای اجرای مصوبه های کارگروه مدیریت پسماند کاشان و مدیریتی صحیح پسماندهای پزشکی مراکز درمانی به وسیله مراجع قضایی پیگیری و با دستور دادستان شهرستان نسبت به پلمب مرکز متخلف انجام شد.

وی توضیح داد: چندین اخطار به این مرکز درمانی متخلف زیست محیطی داده شده بود که به دلیل ترتیب اثر ندادن و رعایت نکردن پلمب شد.

دولتخواه با اشاره به اجرای طرح پایش مراکز پزشکی، عفونی و بیمارستانی از سه ماهه آخر سال 99 تا کنون اضافه نمود: افزون بر 10 مرکز دارای آلایندگی زیست محیطی در این مدت اخطار گرفتند که تمامی آنها جز یک مرکز که نسبت به پلمب آن اقدام شد، آلایندگی را برطرف کردند.

وی با تاکید بر برخوردهای قاطع با متخلفان سوءمدیریت پسماند پزشکی گفت: تا به امروز فقط مراکز بیمارستانی کاشان به دستگاه بی خطرساز پسماندهای عفونی مجهز شده اند که با پیگیری های اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان به عنوان ناظر عالی پسماند سایر مراکز درمانی نیز باید نسبت به بی خطرسازی پسماندها اقدام نمایند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان با تاکید بر اثرهای مخرب بی خطر نشدن پسماندهای عفونی و دفع نادرست آنها بر محیط زیست اضافه نمود: این کار خطرناک سلامت افراد جامعه را تهدید می نماید و هرگونه غفلت در این زمینه می تواند سلامت شهروندان را بیش از پیش به خطر بیاندازد.

دولتخواه با یادآوری پایش صورت گرفته در سه ماهه چهارم سال گذشته توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست کاشان اضافه نمود: 24 واحد به عنوان صنایع آلاینده این شهرستان شناسایی شدند.

دستگیری فروشنده مواد مخدر گل

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری جوان فروشنده ماده مخدر روان گردان گل اطلاع داد.

سرهنگ حسین بساطی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با رصد ماموران این فرماندهی جوان 33 ساله که یک کیلوگرم ماده مخدر گل داشت شناسایی و دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه مواد مخدر بسته بندی و آماده توزیع در بین جوانان و نوجوانان بود، توضیح داد: ماده مخدر گل بسیار خطرناک و توهم زا و اعتیادآور است.

به گفته وی، بعضی افراد سودجو تبلیغات گسترده ای مبنی بر اعتیادآور نبودن ماده روانگردان گل می نمایند، در حالی که این ماده بسیار خطرناک، توهم زا و اعتیادآور است.

تعطیلی بعضی مرکزهای خصوصی مرتبط با پلیس

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کاشان گفت: مرکزهای تعویض و آکادمی های رانندگی به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا از امروز تا اطلاع بعدی و بازگشت کاشان به شرایط عادی تعطیل است.

محمدحسین تقوایی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به شرایط شیوع فزاینده ویروس کرونا در منطقه کاشان و شرایط قرمز این شهرستان گفت: تمام محدودیت های مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در کاشان اجرایی می گردد.

وی از ممنوعیت تردد خودرو از ساعت 22 تا 3 بامداد در سطح شهرستان کاشان اطلاع داد و اضافه نمود: در صورت مشاهده خودرو در این ساعت های منع تردد خودرو به وسیله دوربین های مستقر در سطح شهر یا ماموران راهور اعمال قانون می گردد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کاشان اضافه نمود: دفاتر پلیس 10+ نیز فقط با 50 درصد ظرفیت نیرو فعالیت و ارایه خدمات دارد.

انفجار در منزل مسکونی و آتش سوزی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: انفجار و آتش سوزی در منزل مسکونی موجب تخریب، آتش سوزی و سوختگی مرد 65 ساله کاشانی شد.

روح الله فدایی اضافه نمود: در تماس گرفته شده با شماره 125 آتش نشانی مبنی بر انفجار در ساعت 13:34دقیقه امروز 17 فروردین در خیابان نواب صفوی 2 دستگاه خودرو از تیم های اطفاء حریق ایستگاه شماره 2 این سازمان به سرعت به محل حادثه اعزام شد.

وی با اشاره به تخریب و شکستن شیشه های خانه با وقوع این حادثه، ادامه داد: دلیل حادثه پس از عملیات اطفاء حریق در آنالیز های اولیه نشست گاز ال پی چی از کپسول گاز مایع تشخیص داده شد.

به گفته وی، این اتفاق پس از حضور مالک به زیرزمینی که گاز مایع در آن منتشر شده بود، رخ می دهد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان اضافه نمود: فرد مصدوم نیز از سوی تیم های عملیاتی اورژانس در محل به مراکز درمانی منتقل شد.

شناسایی 29 نمونه مثبت کرونا در نطنز

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نطنز اظهار داشت: بر پایه آزمایش های تشخیصی از 105 نمونه ارسالی پی سی آر و آزمایش سریع 29 نمونه مثبت کرونا گزارش شده است.

این موارد مثبت شامل 13 نفر در بخش مرکزی و 16 نفر در بخش امامزاده است.

همچنین شمار بستری در بیمارستان خاتم الانبیا، فاطمیه بادرود و دیگر بیمارستان ها 21 نفر است.

اکنون شرایط رنگ بندی کرونایی شهرستان نطنز زرد است.

ثبت 33 کرونایی در اردستان

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: در 24 ساعت گذشته و بر پایه معیارهای قطعی تشخیصی، 33 بیمار کووید 19 در مناطق مختلف این شهرستان شناسایی شدند.

حسن ذبیحی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید 19 شناسایی شده در اردستان یکهزار و 954 نفر است، ادامه داد: تا به امروز یکهزار و 833 نفر از بیماران بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

وی اضافه نمود: تا به امروز 6 هزار و 798 نفر آزمایش تشخیص کووید 19 در شهرستان صورت گرفته است.

اکنون شرایط رنگ بندی کرونایی اردستان نارنجی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1789

به "خبرنگاران پلمب یک مرکز درمانی متخلف در کاشان و چند خبر کوتاه از شمال اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پلمب یک مرکز درمانی متخلف در کاشان و چند خبر کوتاه از شمال اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید