دور تازه سفرهای خلیلزاد به منطقه همزمان با ادامه بن بست مذاکرات بین الافغانی

به گزارش اخذ ویزا، همزمان با بن بست مذاکرات بین الافغانی در قطر و نامشخص بودن برگزاری نشست استانبول، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان در رأس یک هیئت امنیتی، نظامی و مالی راهی منطقه شد.

دور تازه سفرهای خلیلزاد به منطقه همزمان با ادامه بن بست مذاکرات بین الافغانی

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در رأس یک هیئت میان سازمانی از جمله شورای امنیت ملی، وزارت دفاع و نمایندگی آمریکا برای توسعه بین المللی راهی کابل، دوحه و منطقه شد.

براساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، خلیلزاد و هیئت همراهش در کابل با مقامات دولت افغانستان، دیگر رهبران سیاسی، نمایندگان جامعه مدنی از جمله گروه های حمایت از حقوق زنان ملاقات خواهند کرد تا نظرات آن ها را درباره فرایند صلح بشنوند.

بیانیه می افزاید که این هیئت بر ادامه مداوم حمایت آمریکا از توسعه افغانستان و یک توافق سیاسی که به جنگ در این کشور سرانجام دهد، تاکید خواهد نمود.

در ادامه بیانیه نیز آمده است که خلیلزاد در قطر طرف های مذاکره کننده را ترغیب خواهد نمود تا به سمت یک توافق سیاسی که از دستاوردهای دو دهه گذشته حمایت کند، پیشرفت های ملموسی داشته باشند.

نماینده ویژه آمریکا همچنین قرار است با رهبران کشورهای منطقه درباره فرایند صلح افغانستان و پتانسیل افزایش تجارت منطقه ای، تجارت و توسعه که صلح ممکن است به وجود آورد، گفت وگو کند.

خلیلزاد پیش از این بارها برای تسریع فرایند صلح راهی افغانستان و منطقه شده است اما این سفرها تا به امروز بی نتیجه بوده و برگزاری نشست استانبول به ابتکار آمریکا که پس از 2 بار تعویق قرار بود بعد از ماه رمضان برگزار گردد نیز همچنان در ابهام قرار گرفته است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1861

به "دور تازه سفرهای خلیلزاد به منطقه همزمان با ادامه بن بست مذاکرات بین الافغانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور تازه سفرهای خلیلزاد به منطقه همزمان با ادامه بن بست مذاکرات بین الافغانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید