رزمایش توپخانه ای ارتش کره شمالی با هدف تقویت توان دفاعی

به گزارش اخذ ویزا، خبرگزاری دولتی کره شمالی گفت یگان های ترکیبی ارتش این کشور رزمایش توپخانه ای را برای افزایش آمادگی دفاعی کشور انجام داده اند.

رزمایش توپخانه ای ارتش کره شمالی با هدف تقویت توان دفاعی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های دولتی کره شمالی بامداد یکشنبه گزارش دادند که نیروهای مکانیزه ارتش کره شمالی تمرینات آتش توپخانه ای را به عنوان بخشی از کوشش برای تقویت توان دفاعی این کشور برگزار کردند.

خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) در این باره اطلاع داد که این رزمایش ها روز شنبه و در حالی انجام گرفتند که پیونگ یانگ به طور فزاینده ای از آنچه که به عنوان رفتار دوگانه کشورهایی مانند کره جنوبی و آمریکا می بیند گلایه مند است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، تحلیلگران می گویند کره شمالی در پی عادی سازی فعالیت های دفاعی خود با هدف جلب پذیرش بین المللی نسبت به تسلیحات اتمی و زرادخانه موشک های بالستیک خود است که به وسیله قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل تحریم شده است.

بر اساس این گزارش، بیشتر نیروی توپخانه متعارف کره شمالی در امتداد مرز سنگربندی شده با کره جنوبی مستقر هستند، جایی که بُرد آنها تا مرکز پرجمعیت این کشور یعنی سئول می رسد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی ادامه داد: به محض صدور دستور شلیک به وسیله فرماندهان یگان های ترکیبی، توپخانه ها برای انهدام دشمن [فرضی] به صورت رقابتی هدف را گلوله باران کردند تا با دقت به آن ضربه بزنند.

پیونگ یانگ در سال های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد تازه استفاده نموده اما این کشور اخیراً از موشک تازهی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.

این در حالی است که یک هفته پیش، نیروهای هوایی کره جنوبی و آمریکا در بحبوحه تنش ها با کره شمالی، رزمایش نظامی مشترکی را در مقیاس کوچک و به دور از جنجال رسانه ای گذشته که باعث تنش در پیونگ یانگ می شد، برگزار کردند. (جزئیات بیشتر)

پیش از این نیز کیم جونک راک سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی خاطرنشان کرد به جز انجام آزمایش های موشکی مختلف به وسیله کره شمالی، اخیراً فعالیت نظامی غیرمعمول در این کشور مشاهده نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2075

به "رزمایش توپخانه ای ارتش کره شمالی با هدف تقویت توان دفاعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش توپخانه ای ارتش کره شمالی با هدف تقویت توان دفاعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید