رشد واسطه گری، دلالی و سفته بازی، نفس فراوری را گرفته است

به گزارش اخذ ویزا، غلامحسین شافعی در مراسم تودیع و معارفه رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق کرج ضمن اشاره به ظرفیت های مالی استان البرز، تنوع فرصت های مالی و همچنین موقعیت جغرافیایی این استان را بی نظیر دانست و تاکید نمود: انتظار می رود با برطرف موانع کسب و کار، جهش مالی بزرگی در البرز رخ دهد.

رشد واسطه گری، دلالی و سفته بازی، نفس فراوری را گرفته است

شافعی در این مراسم که صبح روز سه شنبه سوم تیر 1399 در سالن همایش های اتاق کرج برگزار گردید، گفت: هیات رئیسه اتاق کرج، جوان ترین ترکیب را در بین اتاق سراسر کشور دارد و انتظار می رود اتاق کرج با تکیه به دستاوردهای ده ساله اخیر خود و با خلاقیت تیم مدیریتی جدید، نقش آفرینی بیشتری در فضای اقتصاد کشور داشته باشد تا از ظرفیت های اقتصادی استان در سطح محلی و ملی و حتی بین المللی، بهتر استفاده گردد.

رئیس اتاق ایران اضافه نمود: اتاق در قانون به عنوان مشاور قوای سه گانه شناخته شده است. امید است که با مشاوره منصفانه و مشفقانه اتاق ها، مقبولیت اتاق در نهادهای حاکمیتی برای مشورت دهی را افزایش دهیم. همچنین با توجه به این که بیشتر مسئولان در طرح مسائل با بخش خصوصی همصدا هستند، اتاق ها با ارایه راهکار برای مسائل، می توانند نقش بهتری در تحولات اقتصادی ایفا نمایند.

شافعی اظهار امیدواری کرد که فعالان اقتصادی کشور متناسب با سهمی که در ایجاد اشتغال و پرداخت اقتصادیات دارند، در تصمیم گیری های اقتصادی نیز نقش داشته باشند.

رئیس اتاق ایران تقویت شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی را یکی از راه های مهم توسعه اقتصادی استان ها دانست.

شافعی گفت: رهبر فرزانه انقلاب هفت سال است که در پیغام نوروزی خود بر تقویت فراوری تاکید می نماید. لازمه اجرای فرمایشات ایشان آن است که فراوری، جذاب تر از سایر فعالیت های اقتصادی باشد. متاسفانه در سال 97 نسبت به 96، از نظر نرخ تشکیل سرمایه در ماشین آلات، شاهد 7 درصد تنزل بودیم. آمارهای اخیر نیز منتشر نشده است. رشد واسطه گری، دلالی و سفته بازی، نفس فراوری را گرفته است.

شافعی اضافه نمود: تمرکز قدرت در کشور باید بشکند و به استاندارها و روسای سازمان های اداری استانی، اختیار بیشتری داده گردد. چون آنها مسائل اقتصادی را بسیار بهتر از مدیران مرکزنشین درک می نمایند.

اتاق کرج به دنبال همکاری با نهادهای اقتصادی غیردولتی

در ابتدای این مراسم، پرهام رضایی رئیس اتاق کرج گفت: هدف اصلی ما در اتاق، تسهیل گری و مطالبه گری است. با حضور فعال در کنار هم و استفاده بهینه از ظرفیت های بخش خصوصی، می توانیم از گردنه سخت تحریم ها عبور کنیم.

وی اضافه نمود: در مسائل مختلف اقتصادی کشورمان، بخش خصوصی همیشه راهگشا بوده است. این بخش تحریم ها را دور زده و یاری نموده تا چرخ صنعت، هیچگاه از حرکت نایستد. این روزها نیز که بیشتر شرکت های اروپایی، به دلیل خواست سهامداران آمریکایی شان، اقتصاد ایران را مورد تحریم ظالمانه قرار داده اند، بخش خصوصی به وسیله ارتباط با شرکت های کوچک و متوسط خارجی، مواد اولیه و ماشین آلات مورد احتیاج را فراهم می نماید.

وی توسعه همکاری اتاق کرج با اتاق های اصناف و تعاون، خانه صنعت و معدن و دیگر نهادهای اقتصادی غیردولتی را یکی از برنامه های دوره سوم این اتاق دانست و گفت: از همه ظرفیت های مراکز اثربخش اقتصاد غیر دولتی، برای بهبود محیط کسب و کار یاری خواهیم گرفت.

پرهام رضایی گفت: در مذاکره با شرکت های خارجی، متوجه شدیم که آنها ایران را جهت دستیابی به بازار 400 میلیون نفری منطقه می دانند. این نکته نشان می دهد که فراورینمایندگان ایرانی نیز باید همین حجم جمعیت را بخش مهمی از بازار هدف خود بدانند.

رئیس اتاق کرج، فعال تر شدن واحد بین الملل و ارتباط موثرتر با اتاق های مشترک را از جمله برنامه مورد توجه این اتاق دانست.

وی با اشاره به ظرفیتی که در نمایشگاه دایمی معرفی توانمندی های اقتصادی استان وجود دارد گفت: وقتی مهمانان خارجی به اتاق کرج و نمایشگاه آن وارد می شوند، متوجه ظرفیت بسیار بالای اقتصاد استان می شوند و باید کوشش کنیم این ظرفیت ارزشمند را به همه معرفی کنیم.

رضایی اضافه نمود: نقشه راه تجارت استان البرز توسط اتاق در حال تدوین است و در این زمینه، به یاری همه اعضا احتیاجمندیم.

رئیس اتاق کرج همچنین از توسعه برنامه های جذب اعضای جدید و مشارکت آنها در فرآیندهای مشورت دهی اتاق اطلاع داد و اضافه نمود: کمیسیون ها، تشکل ها و شوراهای کاری همچون پیشکسوتان، کارآفرینان، جوانان و ... می توانند موجب ارتقای کارآمدی اتاق شوند.

ضرورت توجه به مشورت های اتاق بازرگانی

در این مراسم از رحیم بنامولایی رئیس پیشین اتاق کرج تقدیر شد. بنامولایی ضمن ارایه گزارش عملکرد 5 سال فعالیت خود، دستیابی این اتاق به ساختمان مرکزی مناسب را یکی از دستاوردهای مهم این دوره دانست.

بنامولایی گفت: اتاق بازرگانی در مورد مسائل مهم کشور نظیر ارز، سیاست های پولی، تامین اقتصادی بانکی و غیربانکی، قیمت گذاری دولتی و ... مشورت های موثری به دولت ارایه داده که اگر به آنها توجه جدی تری گردد، شرایط اقتصادی مطلوب تری خواهیم داشت.

به دنبال استعفای رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق کرج، پرهام رضایی به عنوان رئیس اتاق، یدالله مالمیر نائب رئیس اول، امیر فرشچی نائب رئیس دوم، نبی الله نوری نسب خزانه دار و شادی حاضری به عنوان منشی هیات رئیسه انتخاب شدند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1083

به "رشد واسطه گری، دلالی و سفته بازی، نفس فراوری را گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد واسطه گری، دلالی و سفته بازی، نفس فراوری را گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید