رکودی عظیم تر از رکود عظیم در انتظار اقتصاد دنیا

به گزارش اخذ ویزا، خبرنگاران: مطالعات، ارزیابی ها و برآوردهای انجام شده از سوی نهادهای معتبر علمی و موسسات داده سنجی نشان می دهند که فارغ از اثر مستقیم ویروس کرونای جدید که جان انسان ها را تهدید می نماید، عوارض جانبی کنونی و تبعات ویرانگر آینده ناشی از بحران شیوع کووید-19 به میزانی است که دیگر عنوان ویروس چندان برازنده این غول افسارگسیخته نیست.

رکودی عظیم تر از رکود عظیم در انتظار اقتصاد دنیا

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا 3 ماه پس از پیدایش، به وحشتناک ترین کابوس اقتصادی جهان معاصر بدل شد؛ چرا که نشانه های بحران عظیم اقتصادی که به شکل فزاینده در حال بروز هستند، از شرایطی وخیم تر از رکود عظیم حکایت دارند.

ایندیپندنت فارسی در گزارشی به قلم علیرضا صلواتی، بر مبنای پیش بینی جدید ارائه شده توسط موسسه گلدمن ساکس، نوشته است: اقتصاد آمریکا طی فصل اول سال میلادی جاری رشد منفی 9 درصد را تجربه می نماید و بعد از آن در فصل دوم با رشد منفی 34 درصد، بدترین فصل خود را بعد از جنگ جهانی دوم در زمینه رشد اقتصادی ثبت خواهد نمود، اما بعد از آن با رشد مثبت 19 درصدی در فصل سوم، بخشی از جهت برگشته را بازخواهد پیمود.

گلدمن ساکس در برآورد خود نرخ بیکاری در ایالات متحده را تا 15 درصد افزایش داده است و بعضی کارشناسان این نرخ را تا 30درصد پیش بینی نموده اند.

عمیق ترین و طولانی ترین بحران اقتصادی قرن 20 که از آن با عنوان رکود عظیم یاد می گردد از سال 1929 شروع شد و تا اواخر 1930 ادامه یافت.

در دوران رکود عظیم مجموع فراوری ناخالص داخلی در جهان 15 درصد افت کرد، نرخ بیکاری در آمریکا به 23 درصد رسید و در بعضی کشورها تا 33 درصد ارزیابی شد. برای درک بهتر عمق این بحران اقتصادی، می توان به بحران اقتصادی سال 2008 اشاره نمود که فراوری ناخالص داخلی جهان کمتر از یک درصد کاهش یافت.

با مقایسه داده های مربوط به دوران رکود عظیم و ارزیابی ها و پیش بینی های کنونی که موسسات معتبر ارائه نموده اند، می توان گفت رکودی عظیم تر از رکود عظیم در انتظار اقتصاد جهان است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 934

به "رکودی عظیم تر از رکود عظیم در انتظار اقتصاد دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکودی عظیم تر از رکود عظیم در انتظار اقتصاد دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید