ویروس انگلیسی به کشورهای همسایه ایران رسیده است

به گزارش اخذ ویزا، تهران (پانا) - معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه ویروس انگلیسی به کشورهای همسایه ایران رسیده است، گفت بیماری های تنفسی دیر یا زود به همه جا ورود خواهند کرد و ما باید پروتکل ها را بسیار جدی بگیریم و اجازه ندهیم تجمعاتی رخ دهد که سبب شیوع مجدد بیماری گردد.

ویروس انگلیسی به کشورهای همسایه ایران رسیده است

به گزارش وبدا، دکتر علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست خبری که امروز در استودیو سلامت این وزارتخانه برگزار گشت، ضمن تشکر از مردم به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی که توام با تغییر سبک زندگی بوده، گفت: تحقق این موضوع سبب شده هموطنانمان در سراسر کشور در صحت و سلامت بمانند و آمار کاهشی گردد.

وی به کاهش میزان ورودی بیمارستان ها به کمتر از یک چهارم اشاره و مطرح کرد: میزان مرگ و میر ها هم در کشور حداقل به یک سوم کاهش پیدا نموده است اما نکته بسیار مهم توجه به تجربیاتی است که طی 10 تا 11 ماه گذشته داشتیم؛ در اواخر اردیبشهت ماه شرایط بسیار خوبی را شاهد بودیم اما بعد از آن درصد رعایت پروتکل ها به حدود 27 درصد رسید و مجددا شاهد خیز جدید بیماری در سطح کشور بودیم.

دکتر رییسی با تکید بر اینکه تجمعات می تواند مهم ترین عامل سرایت بیماری باشد، اعلام کرد: خوشبختانه اکنون بیش از 400 شهر در شرایط زرد قرار دارند و حدود 43 شهر نارنجی هستند که 18 شهر مربوط به استان مازندران است، این آمار نشان دهنده شروع پیک سوم در مازندران بوده که مردم استان باید بسیار مراقب باشند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه با بیان اینکه آمار کرونا در مازندران به این معنا نیست که دیگر استانها نباید پروتکل ها را رعایت نمایند، به اجتناب از ساده انگاری تاکید و اعلام کرد: در این چند ماه متوجه شدیم که اگر ویروس را جدی نگرفته و ساده انگاری کنیم دوباره میزان مرگ و میر بعد از 2 تا 3 هفته افزایش خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به اینکه سه نکته مهم درخصوص کرونا وجود دارد که همیشه باید به آن توجه گردد، گفت: باتوجه به سرد شدن هوا و بسته بودن در و پنجره ها، تهویه در فضاهای بسته مناسب نخواهد بود بنابراین باید دورهمی های خانوادگی را به حداقل رسانده و یا درکل حذف کنیم.

دکتر رییسی ادامه داد: نکته دوم اینکه با تغییر رنگ شهرها نباید دچار ساده انگاری شویم چراکه ممکن است مجددا شاهد خیز بیماری باشیم؛ نگرانی سوم بحث جهش ویروس است، ویروس انگلیسی به کشورهای همسایه ایران رسیده است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت تاکید نمود: بیماری های تنفسی دیر یا زود به همه جا ورود خواهند کرد و ما باید پروتکل ها را بسیار جدی بگیریم و اجازه ندهیم تجمعاتی رخ دهد که سبب شیوع مجدد بیماری گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1565

به "ویروس انگلیسی به کشورهای همسایه ایران رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس انگلیسی به کشورهای همسایه ایران رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید