چین تا سال 2020 می تواند تایوان را اشغال کند

به گزارش اخذ ویزا، خبرنگاران: ارتش تایوان با انتشار گزارشی مدعی شد ادامه روند قدرتمند شدن چین، این کشور را قادر خواهد ساخت تا خاک تایوان را تا سال 2020 میلادی اشغال کند.

چین تا سال 2020 می تواند تایوان را اشغال کند

با تور چین ارزان سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ گزارش دفاع ملی تایوان در سال 2013 میلادی نشان می دهد که میزان هزینه های نظامی ارتش چین در 20 سال گذشته با نرخی دو رقمی رشد داشته و پکن می تواند حتی در صورت یاری هم پیمانان نظامی تایوان تا سال 2020 میلادی خاک این کشور را اشغال کند.

بر اساس این گزارش علاوه بر قدرت نظامی چین، توانایی این کشور برای فراوری تجهیزات نظامی طی سال های اخیر به سرعت افزایش یافته که این مساله موجب ارتقای قدرت بازدارندگی چین شده و تهدید بزرگی برای تایوان به شمار می رود.

از جمله سلاح های جدیدی که چین به آن دست یافته است می توان به زیر دریایی های هسته ای، جنگنده های راهبردی، جنگنده های رادار گریز و موشک های بالستیک و ضد هوایی اشاره نمود.

بعضی از این سلاح ها توسط شرکت های چینی ساخته شده و بعضی دیگر نیز از روسیه خریداری شده است. در این گزارش آمده است، با افزایش قدرت نظامی چین کمونیست، این کشور می تواند تا پیش از سال 2020 خاک تایوان را اشغال کند.

افزایش قدرت و نفوذ نظامی چین در منطقه در حالی است که دولت آمریکا با بحران بودجه روبرو است. آمریکا مهمترین متحد نظامی تایوان به شمار می رود. آمریکا در سال 1996 میلادی دو ناو هواپیمابر به آب های نزدیک جزیره ای در تایوان اعزام کرد تا تهدیدات موشکی چین را خنثی کند.

تحلیلگران نظامی بر این باورند که چین بیش از 1600 فروند موشک را به سوی خاک تایوان نشانه گرفته است. علی رغم تهدیدات نظامی چین، ارتش تایوان میخواهد میزان هزینه های خود را کاهش داده و تعداد نیروهای خود را نیز از 240 هزار نفر در سال 2013 به کمتر از 215 هزار نفر در سال آینده برساند.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 367

به "چین تا سال 2020 می تواند تایوان را اشغال کند" امتیاز دهید

2 کاربر به "چین تا سال 2020 می تواند تایوان را اشغال کند" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین تا سال 2020 می تواند تایوان را اشغال کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید