3 پیشنهاد چین برای عادی شدن روابط با آمریکا

به گزارش اخذ ویزا، وزیر خارجه چین روز پنجشنبه سه پیشنهاد مربوط به عادی شدن روابط پکن و واشنگتن ارائه کرد.

3 پیشنهاد چین برای عادی شدن روابط با آمریکا

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، وانگ یی وزیر خارجه چین روز پنجشنبه در سخنرانی خود در مجمع ویدیویی رسانه های اتاق فکر چین و آمریکا سه پیشنهاد مربوط به عادی شدن روابط دو کشور ارائه کرد که عبارتند از: فعال و باز کردن همه کانال های گفت وگو، تعیین فهرست همکاری ها، فهرست گفت وگوها و فهرست مسایل تحت کنترل و مدیریت و شروع همکاری برای مقابله با کرونا.

وزیر خارجه چین درباره فهرست همکاری های گفت، ضروری است تا دو کشور مواردی را که دو طرف در چارچوب دوجانبه و در سطح دنیا می توانند و مایلند پیرامون آن همکاری داشته باشند تعیین نمایند و این فهرست نیز هرچه طولانی تر باشد بهتر است و نباید به دلیل موضوعات دیگر مختل گردد.

وی درباره فهرست گفت وگوها بیان کرد: در این فهرست باید مسایلی که هنوز درباره آن اختلافاتی وجود دارد اما حل و فصل آن به وسیله گفت و گو نیز میسر است، تعیین گردد.

وانگ یی درباره فهرست مسایل پیشنهادی تحت کنترل و مدیریت گفت، تعداد اندکی مسایل لاینحل که هنوز بین دو طرف اختلافاتی درباره آن وجود دارد، به منظور پرهیز از آسیب دیدن روابط دوجانبه ناشی از این مسایل، باید در این فهرست قید گردد.

وی اضافه نمود: امیدواریم ایالات متحده درک عینی تر و آرام تر درباره چین داشته باشد و نیز سیاست منطقی تر و عملی تر تنظیم کند.

وانگ یی خاطر نشان کرد، روابط چین و آمریکا از زمان برقراری روابط دیپلماتیک با جدی ترین چالش ها رو به رو بوده است. سیاست فعلی آمریکا در قبال چین مبتنی بر قضاوت راهبردی نادرست است که فاقد شواهد واقعیست و نیز سرشار از روان پالایی و پارانویای مک کارتی است. ظن بی دلیل آمریکا از چین به حدی رسیده است که سایه روی یک لیوان را مار می انگارد و از تکان گیاه و برگ درخت دلهره هجوم سربازان را می گیرد. اگر آمریکا تا این اندازه فاقد اعتماد به نفس، گذشت و بردباری باشد و به پخش ادعاها درباره تهدید چین بپردازد، در نهایت قربانی پیشگویی های خود خواهد شد.

وزیر خارجه چین تاکید نمود، درصورتی که آمریکا تمایل داشته باشد، گفت وگوی بین دو کشور در هر زمانی، در هر سطح و در هر زمینه ای می تواند از سر گرفته گردد. هر مساله ای را می توان روی میز آنالیز قرار داد و هر گونه اختلافی می گردد به وسیله گفت وگو مورد حل مطلوب قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1120

به "3 پیشنهاد چین برای عادی شدن روابط با آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 پیشنهاد چین برای عادی شدن روابط با آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید